News Flash:

Cum sa masori o portie de mancare potrivita pentru tine? Cu mana

13 Ianuarie 2014
1600 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru cei care vor sa slabeasca sau sa-si mentina silueta, conteaza foarte mult cat de mare este o portie de mancare, mai ales ca in ultimii ani s-a observat o crestere a portiilor inclusiv la unele restaurante. De exemplu, o portie de carne nu ar trebui sa fie mai mare decat palma.
Dieta masurata cu mana“ – asa au numit jurnalistii de la „Daily Mail“ alimentatia echilibrata, cu portii masurate cu propria mana in asa fel incat sa nu mancam nici prea mult, nici prea putin, noteaza adevarul.ro.
Statisticile arata ca foarte multi dintre noi obisnuiesc sa manance de cinci ori cantitatea recomandata pentru ei de mancare. De altfel, cercetarile recente arata ca si portiile de mancare de la restaurante, de exemplu, s-au dublat in ultimii 20 de ani. Specialistii nutritionisti ofera, insa si alti termeni de comparatie, astfel incat sa nu facem excese alimentare. 
Care sunt portiile ideale
O portie de carne nu trebuie sa depaseasca dimensiunea palmei (fara a lua in calcul si degetele).   
O portie de carbohidrati, cum sunt pastele, de exemplu, nu trebuie sa fie mai mare decat un pumn strans.   
O portie de unt este de maximum un varf de deget. 
O portie de branza trebuie sa aiba maximum doua degete.   
O clatita nu trebuie sa fie mai mare decat un CD, potrivit nutritionistei americane Kathleen Zelman.   
O portie de maioneza trebuie sa nu fie mai mare decat un jeton de poker. 
O portie de ciocolata nu trebuie sa depaseasca in dimensiuni cutia de ata dentara.  
„Nu spune nimeni sa nu mananci unt. Dar tine cont de faptul ca atunci cand ungi o felie de paine prajita cu un strat foarte subtire de unt inseamna un aport de 37 de calorii, pe cand o acoperire consistenta poate sa insemne de trei ori mai mult“, explica Martin si Marion Shirran, terapeuti americani, autorii cartii „Banda Gastrica Mentala“. 
De asemenea, ei spun ca dressingul unei salate ar trebui sa contina mai mult otet decat ulei, indiferent de care este. O lingurita de ulei are 45 de calorii, in vreme ce o lingura de ulei poate sa aduca si 135 de calorii. Acea lingura de ulei in plus pe zi poate sa duca la acumularea a nici mai mult, nici mai putin de 6 kilograme in decurs de un an, spun specialistii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

silueta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1745 (s) | 23 queries | Mysql time :0.031871 (s)