News Flash:

Cum sa mananci carbohidrati fara sa te ingrasi?

16 Mai 2018
747 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca vrei sa acorzi o atentie mai mare dietei tale si sa scapi de kilogramele in plus nu trebuie sa renunti de tot la carbohidrati. Consuma mai putini carbohidrati rafinati (care se gpsesc in painea alba, orez, fursecuri si bomboane)  care nu furnizeaza deloc nutrienti, genereaza fluctuatii foarte mari ale glicemiei si te lasa extrem de infometata intr-un timp foarte scurt, avertizeaza Joy Bauer,  nutritionist cunoscut citat de publicatia today.com

Daca ai grija la alegerile pe care le faci poti sa mananci carbohidrati fara sa te ingrasi. Cerealele integrale, leguminoasele, fructele si legumele sunt cele mai bune surse de carbohidrati care furnizeaza vitamine, minerale si fibre. In plus, vei constata ca te saturi de ele si nu vei simti constant senzatia de foame la scurt timp ce ai mancat. 

Cea mai buna solutie ca sa iti satisfaci pofta de carbohidrati care sunt esentiali pentru nivelul de energie este sa gasesti alternative sanatoase. Potrivit nutritionistului, poti sa mananci paine/covrigi, clatite pufoase, piure si paste daca stii cu ce sa le inlocuiesti fara sa pierzi din savoare, dar sa castigi nutrienti care nu-ti saboteaza dieta. 

1. Covrigii pot sa fie buni din cand in cand daca stii cum sa-i faci
 

De obicei, covrigii sunt facuti din faina alba si contin zahar, ceea ce inseamna ca nu furnizeaza absolut nimic nutritiv pentru sanatatea ta. Ba mai mult, ei genereaza o crestere brusca a glicemiei, nu tin de foame pana la pranz si pot sa aiba chiar si pana la 450 de calorii, avertizeaza nutritionistul. 

In schimb poti sa faci covrigii recomandati de nutritionist, unul furnizand 140 de calorii, 10 grame de proteine, 4 grame de fibre si multe vitamine/minerale. Acestia sunt facuti din faina integrala de grau, iaurt grecesc degresat si seminte de chia. Ca sa prepari covrigii recomandati de nutritionistul Joy Bauer ai nevoie de: 2 cesti cu faina integrala de grau, 1 lingura cu seminte de chia, 1 lingura cu praf de copt, 1,5 lingurita cu sare de mare si 2 cesti cu iaurt grecesc degresat. Cuptorul se preincalzeste la 180 de grade Celsius. Se amesteca toate ingredientele si se framanta bine aluatul, dupa care se divide an 8 bucati. Se ruleaza fiecare bucata si se formeaza un cerc, asezand fiecare covrig in tava de copt. Se pulverizeaza putin ulei peste covrigi, precum si seminte de susan/mac/chia/scortisoara, dupa care se introduce tava la cuptor timp de 25 de minute. 

2. Piureul de cartofi poate sa fie inlocuit cu cel din conopida

Daca vrei sa reduci consumul de carbohidrati si esti la dieta, nutritionistul iti recomanda sa inlocuiesti piureul din cartofi cu cel facut din conopida. Motivul este simplu: o ceasca cu piure de cartofi are 300 de calorii si 37 grame de carbohidrati, in vreme ce aceeasi cantitate de piure din conopida are doar 70 de calorii si 8 grame de carbohidrati. Iar conopida este si o legume crucifera care s-a dovedit extrem de sanatoasa si cu proprietati anticancerigene, astfel ca ai toate motivele sa o incluzi in dieta. Ca sa-l prepari trebuie sa mixezi cu blenderul de mana conopida fiarta la aburi cu crema de branza degresata sau iaurt grecesc degresat, putin parmezan, pudra de usturoi, pudra de ceapa, paprika, sare de mare si piper.

3. Clatitele americane pot sa fie dietetice daca nu le faci cu faina alba
 

Ti se intampla adesea sa ai pofta de clatite? Sa visezi la un turnulet de clatite americane pufoase? Clatitele americane obisnuite, facute cu faina alba si inecate in unt si sirop de artar au foarte multe calorii (o portie de 2-3 clatite poate sa aiba pana la 750 de calorii) si te vei simti balonata si excesiv de plina dupa ce le-ai servit. In schimb, potrivit nutritionistului poti sa iti faci pofta fara sa iti distrugi dieta daca faci mici ajustari si gasesti alternative mai putin calorice. 

O reteta recomandata de nutritionist iti arata cum sa faci clatite americane din 3 ingrediente, iar o portie de 3 clatite are 215 calorii, 10 grame de proteine si 4 grame de fibre. In plus, banana din aluat indulceste suficient si nu vei mai avea nevoie de sirop de artar. Ca sa faci clatite americane care nu ingrasa trebuie sa amesteci: 1 banana coapta cu 1 ou, 2 linguri de faina integrala de grau, putin extract de vanilie si 1 lingurita cu sirop de artar (optional). Retine ca o lingurita de sirop de artar are 20 de calorii, astfel ca ai mare grija daca-l folosesti ca topping. 

4. Inlocuieste pastele obisnuite cu cele din quinoa, orez integral, linte
 

Daca vrei sa mananci paste mai des, poti sa le inlocuiesti pe cele din faina cu pastele din quinoa, orez integral, linte sau fasole, recomanda nutritionistul. Chiar daca numarul caloriilor nu va fi mult mai mic, aceste sortimente de paste mai furnizeaza proteine si foarte multe fibre. In combinatie cu un sos marinara simplu si putin parmezan sau cu un mix de legume/verdeturi poti sa obtii o portie delicioasa de paste. 

sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carbohidrati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028375 (s)