News Flash:

Cum sa fii mai fericit in 4 pasi, conform neurostiintei

30 August 2017
452 Vizualizari | 0 Comentarii
Cine nu-si doreste sa duca o viata in care se poate bucura mai mult? Iar acum, neurostiinta a descoperit cum poti sa fii mai fericit in 4 pasi. Curios? Citeste mai jos!
Stiai ca poti sa fii mai fericit in 4 pasi? Te ajuta neurostiinta
1. Cea mai importanta intrebare pe care sa ti-o pui atunci cand esti trist
Cateodata, creierul tau parca nu vrea sa fii fericit. De ce? Vina si rusinea activeaza centrul de recompensa al creierului. Insa vinovatia, rusinea si ingrijorarea sunt solutii groaznice pe termen lung. Neurologii sunt de parere ca ar trebui sa te intrebi pentru ce esti recunoscator. Se pare ca recunostinta iti afecteaza cu adevarat creierul la nivel biologic. Beneficiile recunostintei pornesc de la sistemul de dopamina, deoarece senzatia de recunostinta activeaza regiunea creierului care produce dopamina si duce la interactiuni sociale mai placute. De asemenea, creste si nivelul serotoninei, mai ales cand te gandesti ca esti recunoscator pentru toate aspectele pozitive ale vietii tale.
2. Catalogheaza sentimentele negative
Furie? Tristete? Nerabdare? Numeste-ti emotiile negative. Intr-un studiu, participantii s-au uitat la poze cu persoane cu diferite expresii faciale emotionale. In mod previzibil, creierul fiecarui participant a fost activat de emotiile din imagini. Dar cand li s-a cerut sa numeasca emotia, cortexul prefrontal ventrolateral s-a activat si a redus reactivitatea emotionala. Cu alte cuvinte, recunoasterea constienta a emotiilor si-a redus impactul.
Trebuie sa folosesti doar cateva cuvinte pentru a descrie o emotie si, in mod ideal, sa folosesti limbaj simbolic, ceea ce inseamna metafore indirecte si simplificari ale experientei tale.
3. Ia o decizie
Ai luat vreodata o decizie si ai simtit dupa ca a intrat creierul in repaus? Nu este o intamplare. Deciziile reduc ingrijorarea si anxietatea si te ajuta sa rezolvi problemele. In acest proces sunt incluse si intentiile si stabilirea obiectivelor, toate acestea facand parte din aceleasi circuite neuronale, reducand anxietatea si ingrijorarea. De asemenea, luarea deciziilor iti schimba perceptia asupra gasirii solutiilor la problemele tale si iti calmeaza sistemul limbic.
4. Conecteaza-te cu oamenii
Trebuie sa simti dragostea si acceptarea de la ceilalti. Excluziunea sociala activeaza aceleasi circuite ca durerile fizice. Relatiile sunt foarte importante pentru senzatia de fericire a creierului. Vrei sa ajungi la nivelul urmator? Atinge oameni. Una dintre caile principale de eliberare a oxitocinei este atingerea. Evident, nu este recomandat sa atingi majoritatea oamenilor, dar atingerile precum strangerile de mana sau imbratisarile sunt, de obicei, potrivite in mai multe contexte. 
sursa: eva.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1289 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013881 (s)