News Flash:

Cum sa dormi mai mult dimineata fara sa intarzii

26 Septembrie 2016
398 Vizualizari | 0 Comentarii
Intre a se ridica din pat sau a mai apasa pentru a patra oara butonul de snooze, e lesne de ghicit ce prefera orice persoana pentru care trezitul de dimineata e un cosmar. Indiferent de ora la care iti pui alarma, ti se pare imposibil sa te dai jos din pat sau sa iesi pe usa la timp, astfel incat sa nu intarzii la serviciu.

Petrecem cel putin cinci ore pe saptamana pentru a ne pregati sa mergem la serviciu, dar, din fericire, exista solutii pentru a transforma acest timp in ore de somn, cu putina vointa si perseverenta.
Iata cum si tu poti dormi mai mult dimineata si sa ajungi mereu la timp la serviciu:

Un somn bun te ajuta sa slabesti

Trezeste-te cu cafeaua gata facuta
Nu concepi sa pleci de acasa fara sa bei o cana mare de cafea inainte. Insa prepararea cafelei dureaza ceva timp. Trebuie sa fierbi apa, sa pui cafeaua si sa o lasi cateva minute la infuzat, apoi sa astepti sa se raceasca suficent cat sa o poti bea. Arunca o privire printre aceste espressoare si te vei convinge ca este mult mai simplu sa faci o cafea gustoasa cu o simpla apasare de buton, iar timpul de preparare este infim. Asa, vei putea sta in pat pana mai tarziu, fara sa iti faci griji ca nu vei avea timp sa iti iei doza de cofeina.

Alege-ti hainele cu o seara inainte
Daca ti se intampla des sa petreci minute in sir in fata dulapului, incercand sa decizi cu ce sa te imbraci, o solutie eficienta este sa iti alegi tinuta cu o seara inainte. Asta iti lasa suficient timp la dispozitie pentru a calca hainele si a le aranja pe umeras, astfel incat dimineata sa fii gata intr-un minut. Iar daca urmaresti buletinul meteo, nu vei risca sa te imbraci prea gros sau prea subtire.

Pregateste-ti rapid micul dejun
Este un lucru extrem de important sa iei micul dejun, iar daca ti se intampla deseori sa sari peste aceasta masa de teama sa nu intarzii, este timpul sa pui capat acestui obicei. Un mic dejun sanatos poate fi o banana si un biscuite din cereale integrale, o portie de muesli cu lapte sau un iaurt in care inmoi fulgi de ovaz si presari pe deasupra fructe de padure. Aceste gustari se prepara simplu si rapid si este suficient sa pastrezi pe masa cerealele si un bol, pentru a nu mai sari peste micul dejun.

Pastreaza-ti toate lucrurile de care ai nevoie intr-un singur loc
Fa-ti un obicei din a pune cheile sau alte obiecte de care ai nevoie dimineata intr-un singur loc. Le poti agata langa cuier sau le poti pune intr-un cos, pe masa, ideea este sa nu pierzi timp dimineata cautandu-le. Iar cand trebuie sa iei cu tine ceva a doua zi, lasa-l langa usa. Astfel, vei fi sigura ca nu vei uita de acel lucru si ca nici nu va trebui sa te intorci din drum.

Simplifica-ti ritualul de machiaj
O mare parte din timp o ocupa ritualul de infrumusetare din fiecare dimineata. Din nefericire, nu exista niciun concealer suficient de puternic incat sa ascunda complet semnele de oboseala, asa ca singura ta optiune ramane sa dormi mai mult. Daca renunti la machiajul complet si alegi sa folosesti doar un fond de ten si un rimel, vei fi gata mult mai repede. Procedeaza la fel si in cazul coafurii si alege o tunsoare pe care sa o poti aranja rapid dimineata, fara sa mai folosesti de fiecare data placa sau ondulatorul.

Cu cat te ingrasa fiecare ora de somn pierduta

Culca-te la ora potrivita pentru tine
Daca faci parte dintre persoanele nocturne, care se simt mai active si au mai multa energie seara, atunci te-ai luptat cu siguranta sa adormi inainte de miezul noptii, de multe ori fara succes. Persoanele matinale, in schimb, se culca intre orele 22 si 00, asa ca dimineata se simt pline de energie si nu au nevoie de jumatate de ora pentru a se trezi de-a binelea.

Incearca sa-ti schimbi ritmul si sa-ti obisnuiesti organismul sa adoarma mai devreme.
Iata cum poti face asta:
- nu mai bea cafea dupa ora 18.00
- stinge calculatorul si televizorul cand te bagi in pat
- citeste ceva inainte sa adormi, cititul te destinde si ti se va face somn mai repede
- nu mai folosi smartphone-ul, lumina acestuia te face sa adormi mai greu
- incearca sa nu atipesti dupa amiaza sau pe inserat, cand ajungi acasa

Daca tii cont de aceste sfaturi, nu numai ca vei reusi sa dormi mai mult si vei pierde mai putin timp dimineata, dar vei observa ca iti este mult mai simplu sa te trezesti cand ai un program fix si stii exact ce ai de facut odata ce ai coborat din pat.

sursa:ph-online.ro


alarma
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1653 (s) | 34 queries | Mysql time :0.033028 (s)