News Flash:

Cum sa alegi cele mai sanatoase masline?

21 Aprilie 2017
1346 Vizualizari | 0 Comentarii
masline
Maslinele negre si verzi sunt cele mai cunoscute tipuri de masline. Analizand mai multi factori, iti vei da seama care sunt cele mai sanatoase masline pentru nevoile tale.

Cum sa alegi cele mai sanatoase masline?

O portie de 100 grame de masline negre, adica aproximativ jumatate de cana, contine 115 calorii si aproximativ 11 grame de grasime, din care aproximativ 1 gram este grasime saturata. Aceeasi cantitate de masline verzi contine 145 de calorii si 15 grame de grasimi, din care 2 grame sunt saturate. Ambele tipuri de masline contin mai putin de 1 gram de proteine per portie. O portie de masline, fie negre sau verzi, furnizeaza aproximativ 3 grame de fibre, care reprezinta 12% din cele 25 de grame necesare de fibre pentru femei in fiecare zi si 8% din cele 38 de grame de care au nevoie barbatii zilnic.

Ia in calcul si continutul de vitamine si minerale

Daca vrei sa-ti stimulezi aportul de fier din organism, maslinele negre reprezinta solutia perfecta. O portie de masline ofera aproximativ 3 miligrame de minerale, adica aproape 40% din cele 8 miligrame de care au nevoie barbatii intr-o zi si 18% din cele 18 miligrame de care au nevoie femeile.

Fierul ajuta oxigenul sa circule mai usor in organism si organismul sa produca energie. O portie de masline verzi contine 0,5 miligrame de fier. Cu aproape 4 miligrame per portie, maslinele verzi contin o cantitate de doua ori mai mare de vitamina E decat maslinele negre. Iar vitamina E ajuta la protejarea celulelor impotriva daunelor. Ambele sortimente contin aceeasi cantitate de vitamina A, un nutrient esential pentru sanatatea oaselor, pielii si ochilor.

Analizeaza continutul de sodiu

Sodiul reprezinta un dezavantaj pe care il au maslinele, iar sarea este adaugata atunci cand maslinele sunt conservate, imbuteliate sau murate. O portie de masline negre contine 735 de miligrame de sodiu, care este aproximativ jumatate din cantitatea recomandata pe zi. Maslinele verzi contin mai mult sodiu decat portia zilnica recomandata. O cantitate prea mare de sodiu duce la aparitia hipertensiunii arteriale, ceea ce creste riscul aparitiei afectiunilor, mai ales al infarctului miocardic si accidentului vascular cerebral.

sursa: eva.ro

masline
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1430 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016045 (s)

loading...