News Flash:

Cum sa ai un somn mai bun in sarcina

16 Septembrie 2011
2832 Vizualizari | 0 Comentarii
Odihna este esentiala pentru sanatatea ta si chiar a bebelusului tau în cele noua luni de sarcina. Din pacate, o multime de neplaceri specifice sarcinii îti pot perturba somnul. Afla câteva trucuri care te vor ajuta sa dormi bine.

În primul trimestru de sarcina, nu te poti odihni bine pentru sa simti nevoia sa mergi des la toaleta si pentru ca ai arsuri în capul pieptului. În plus, din cauza sânilor tensionati, îti gasesti greu pozitia în pat. Apoi, în al doilea trimestru, îsi fac aparitia si crampele musculare, cârceii si senzatia de picioare grele, iar în ultimul trimestru, toate aceste probleme se accentueaza. Burtica tot mai mare face aproape imposibila încercarea ta de a gasi o pozitie confortabila în pat. Peste toate acestea, vin si stresul si anxietatea pe care le dau hormonii de sarcina. În aceste conditii, nu este de mirare ca gravidele se simt mai mereu obosite si tânjesc dupa somn. Nu dispera! Solutii exista pentru fiecare problema în parte. Citeste în continuare ce poti face ca sa ai un somn bun.

Cum reduci numarul „vizitelor” la baie

- Bea mai multe lichide în timpul zilei, astfel încât sa nu risti o deshidratare si limiteaza consumul lor dupa ora 18.00. În acest fel, nu vei mai avea atât de des senzatia de urinare care nu te lasa sa dormi.
- Evita alimentele iritante pentru vezica urinara: cafea, condimente,
- Evita alcoolul! Chiar si în cantitati mici, el stimuleaza diureza.

Ce sa faci daca te simti stresata

- Încearca sa faci macar o plimbare pe zi, în aer liber. În acest fel, vei reusi sa te destinzi.
- Fa zilnic câteva exercitii fizice, dar consulta înainte medicul pentru a sti daca-ti sunt permise. Daca, de exemplu, ai colul deschis, sângerari persistente sau suferi de boli cardiace ori pulmonare, nu sunt recomandate. Exercitiile sunt indicate din doua motive: pe de o parte, în timpul unui efort fizic, organismul secreta endorfine, hormoni care induc o stare de bine, iar pe de alta parte, stimuleaza circulatia sanguina si ajuta astfel la atenuarea crampelor musculare, cârceilor, picioarelor umflate si durerilor de orice fel.
- Aloca în fiecare zi macar o jumatate de ora pentru activitati relaxante: asculta câteva melodii preferate, citeste sau amenajeaza camera bebelusului pe care-l astepti.

Cum eviti arsurile gastrice

- Manânca mai putin poti dupa 18.00.
- În timpul zilei, evita sa manânci mult la o singura masa. Cel mai bun mod de a preveni arsurile gastrice este sa manânci putin si des.
- Evita condimentele, prajelile, bauturile carbogazoase de orice fel, bauturile care contin cofeina, alimentele fierbinti
- Foloseste o perna mai înalta, pentru a tine partea superioara a corpului mai ridicata peste noapte.
- Nu te aseza la orizontala imediat ce ai mâncat, chiar daca este vorba doar de o gustare. Asteapta cel putin 30 de minute, pentru ca alimentul sa se digere macar partial.

Ce faci cu durerile de sâni

- Poarta noaptea un sutien de sport, dar suficient de lejer pentru a nu te simti totusi încorsetata.

- Evita baile fierbinti.

- Încearca sa aplici comprese reci. Nu la orice gravida functioneaza, dar merita sa afli daca-ti sunt de ajutor.

Cum vii de hac cârceilor si crampelor musculare

- În primul rând, prin exercitii fizice. Foarte bun este stretchingul.
- Discuta cu medicul tau despre tratamentul cu calciu, pentru ca el poate ajuta în acest sens. Nu lua acest mineral dupa bunul plac, caci în doze mari poate da contractii!

Ce pozitii de somn sunt confortabile

- Cel mai bine ar fi sa dormi pe partea stânga, pentru ca aceasta pozitie permite o irigare optima a uterului si permite rinichilor sa elimine mai usor lichidele (lucru care va reduce senzatia de picioare umflate).
- Evita sa dormi pe spate, întrucât uterul va presa vasele sanguine mari, ceea ce va accentua crampele musculare si umflarea picioarelor.
- Te vei simti mai confortabil daca, atunci când te asezi pe partea stânga, pui între picioare o pernuta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1439 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020833 (s)