News Flash:

Cum sa ai grija de oasele tale ca sa nu suferi la batranete

17 Iulie 2014
1608 Vizualizari | 0 Comentarii
Oasele sunt tesuturi vii ce se afla intr-un continuu proces de crestere si regenerare. Daca in jurul varstei de 20-35 de ani acestea ating apogeul de rezistenta si sanatate, dupa aceasta varsta cresc riscurile instalarii unor afectiuni ale oaselor, asa cum este osteoporoza.
Osteoporoza afecteaza ambele sexe, insa incidenta ei in randul persoanelor de sex feminin este cu pana de 4 ori mai mare decat in randul barbatilor. Aceasta afectiune modifica tesutul osos, transformandu-i densitatea intr-una mai scazuta si reducandu-i, implicit, rezistenta.

Cum diagnosticam osteoporoza? 
Ce factori de risc ai osteoporozei poti controla
Ca orice alta afectiune, osteoporoza apare din cauze controlabile si incontrolabile. Astfel, alimentatia incorecta, fumatul, excesul de alcool, subponderabilitatea, sedentarismul si deficitul de hormoni feminini sau masculini pot favoriza aparitia osteoporozei.
Alimentatia care previne aparitia osteoporozei
Calciul este un element vital pentru sanatatea oaselor, iar acesta nu se poate fixa in organism fara ajutorul vitaminelor si al mineralelor. Astfel ca magneziul si vitaminele D, B6, C si K nu pot lipsi nici ele dintr-o dieta sanatoasa, care sa tina departe osteoporoza.
Iata o lista a celor mai eficiente alimente in mentinerea calitatii oaselor:
Migdalele sunt bogate in magneziu, dar sunt si o importanta sursa de calciu. Proprietatile lor benefice nu se limiteaza insa la sanatatea oaselor, ci au si rolul de a preveni afectiunile cardiace.
Spanacul este o sursa bogata de calciu, care asigura rezistenta oaselor, dar si buna functionare a musculaturii. In plus, este un aliment bogat in saruri minerale, in lipide, in proteine si in glucide.

Saritul intr-un picior previne osteoporoza 
Meiul are un continut bogat de fier, vitamina B si fibre. Acesta are si un continut nutritional crescut, intrucat este bogat in proteine, dar sarac in calorii. Alte componente ale semintelor de mei sunt siliciul, magneziul, potasiul si vitamina E.
Secara este foarte bogata in vitamina B, dar are si un continut ridicat de magneziu, potasiu, fier, zinc si mangan.
Branza este un aliment sanatos pentru oase, bogat in proteine si in aminoacizi esentiali.
Iaurtul si laptele nu sunt nici ele de ocolit, pentru ca pot furniza cantitati mari de calciu organismului. In plus, acestea sunt bogate in vitamina D, care are rolul de a fixa calciul in oase.
Carnea de peste este de asemenea recomandata, pentru continutul de acizi grasi omega 3, care impiedica pierderile de masa osoasa.
Aceasta contine si calciu, dar si vitamina D.
Ouale sunt foarte bogate in vitamina D, necesara pentru fixarea calciului in tesuturile osoase.

Osteoporoza afecteaza si tinerii 
Antrenamentele fizice pot preveni instalarea afectiunilor tesuturilor osoase
Simptomele osteoporozei nu sunt vizibile pana la fracturile cauzate de traumatisme minore. Exercitiile fizice te pot ajuta sa te recuperezi dupa o fractura osteoporotica.
Mai mult de atat, sportul te poate ajuta sa te mentii in forma si sa iti intaresti rezistenta osoasa, astfel ca organismul tau va putea preveni aparitia bolii.
Un lucru important atunci cand faci sport este sa suplimentezi aportul de calciu din organism, pentru ca pierderile acestei substante prin transpiratie pot fi foarte mari. (sursa: eva.ro)

Descopera care sporturi te feresc de osteoporoza 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oasele crestere regenerare rezistenta sanatate varsta osteoporoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2616 (s) | 23 queries | Mysql time :0.037592 (s)