News Flash:

Cum rezolvi problema colesterolului doar prin alimentatie

16 Aprilie 2016
3441 Vizualizari | 0 Comentarii
Avand o dieta saraca in calorii, grasimi saturate, colesterol si bogata in grasimi polisaturate vei rezolva in cel mai scurt problema colesterolului. Exista cateva alimente care au un effect pozitiv asupra sanatatii, conditiei fizice si conditiei mentale. Aceste alimente sunt cunoscute sub numele de „alimente functionale”. Sunt putine alimentele functionale care au un rol foarte important in reducerea nivelului colesterolului. Cateva dintre acestea sunt mentionate mai jos:
* Proteinele din soia – soia reduce concentratia colesterolului total din plasma. Reduce de asemenea riscul arterosclerozei (blocarea arterelor). Proteinele din soia se refera la proteinele din laptele de soia, tofu, sosul de soia, suplimentele din soia.
* Usturoi – consumul de usturoi pe o perioada mare de timp determina o scadere modesta in reducerea nivelului colesterolului total, colesterolului LDL si trigliceridelor. O jumatate de catel de usturoi pe zi este suficient pentru a reduce nivelul colesterolului. Extractul de usturoi si cativa dintre constituentii sai au proprietati anti trombotice. Pentru cei carora nu le place mirosul sau gustul de usturoi, usturoiul deodorizat prelucrat si pilulele cu usturoi sunt la fel de eficiente.

Dieta care reduce colesterolul in scurt timp
 
* Nucile – dovezile stiintifice sugereaza ca fructele din familia nucilor ca de exemplu pecanul, nucile si migdalele au efecte benefice. Magneziul si cuprul din nuci previn bolile de inima. Deoarece au multe calorii si in grasimi, se recomanda un consum moderat. Se recomanda spre exemplu 1-2 nuci pe zi.
* Iaurt si lapte – sinteza colesterolului se reduce atunci cand se consuma lapte si iaurt. Dar se recomanda doar lapte degresat si iaurt preparat din lapte degresat.
* Mere si guava: pectina prezenta in fructe va micsora nivelul colesterolului, totusi nivelul trigliceridelor si HDL nu vor fi influentate.
* Guma guara – extrasa din semintele de fasole pastai – are un effect de reducere al nivelului colesterolului.
* Verdeturile, legumele si fructele – aceasta categorie de alimente este cunoscuta ca fiind reducatoare a niveluli de trigliceride si mareste cantitatea de HDL.
* Ovazul – contine cantitati mari de betaglucan si are un efect de reducere al colesterolului. Fibrele din ovaz elimina colesterolul LDL din organism.
* Semintele de molotru (schinduf) – fibrele din aceste seminte previn absorbtia colesterolului rau in organism.
* Vitamina E – mentine integritatea membranelor celulare prevenind oxidarea acizilor grasi polisaturati. Reduce de asemenea oxidarea LDL-ului. Sursele de vitamina E sunt uleiul vegetal, verdeturile, nucile si cerealele integrale.
* Pestele – contine acizii grasi Omega 3 ce reduc nivelul LDL si nivelul colesterolului total.
* Combinatii de uleiuri – o combinare a uleiurilor ar trebui sa fie facuta pentru a aduce in echilibru grasimile polisaturate si monosaturate in organism. Combinatii dintre uleiul de tarate si orez si floarea soarelui (1 la 3), ulei alune de pamant si ulei de soia (2 la 1) pot fi utilizate.

dieta calorii grasimi colesterol grasimi polisaturate usturoi nucile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1449 (s) | 34 queries | Mysql time :0.033265 (s)