News Flash:

Cum putem combate insomniile

10 Februarie 2014
1588 Vizualizari | 0 Comentarii
Stii vorba aceea: "Sa-ti faci somnul de frumusete"? Ei bine, este ideal ca un adult sa poata dormi sapte - opt ore pe noapte, nu doar pentru a arata bine, ci si pentru ca organismul sa se refaca si sa fie pregatit pentru o noua zi. Cu toate acestea, sunt momente in care ai insomnii si nu poti sa dormi sau te trezesti in timpul noptii de mai multe ori. Insomnia si efectele ei se vad din plin a doua zi pe fata ta. Care sunt efectele si mai ales cauzele care duc la nopti albe si zile negre?

Vezi si: Medicamentele si insomnia
 
Cauzele insomniei
Insomnia este o tuburarea a somnului, care are la baza mai multi factori: stresul si anxietatea, durerile cronice de cap sau spate, schimbarile hormonale (menopauza, menstruatia si sarcina), prescrierea unor medicamente (contraceptive orale, antidepresive, diuretice, anumite suplimente nutritive), consumul de cofeina, alcool sau tutun inainte de a adormi, exercitii fizice inainte de ora de culcare (acestea sunt recomandate cu cu minim doua ore inainte ), schimbarea frecventa a orei de culcare.

Vezi si: Leac natural pentru insomnie
 
Efectele insomniei asupra organismului
Influenteaza memoria, gandirea si performanta - insomnia scade capacitatea de memorare, concentrare si executare a sarcinilor, accentuand nervozitatea, iritabilitatea si anxietatea.
Favorizeaza luarea in greutate.
Scaderea imunitatii - lipsa de somn duce la scaderea capacitatii corpului de a lupta cu bolile si de a se auto-vindeca.
Cauzeaza migrenele.
Scade libidoul, afectand astfel activitatea sexuala.
Imbatraneste pielea - aceasta va fi lipsita de stralucire, ridata si vor aparea si cearcanele in jurul ochilor.

Vezi si: Licoarea care te scapa de insomnie
 
Poate fi un factor de risc si pentru infertifitate, avort sau depresie.
Pe termen lung, poate dezvolta si afectiuni precum diabet si boli de inima.
In cazuri extreme, poate interveni moartea - organismul nu poate rezista fara somn mai mult de 10 zile.
Trucuri pentru combaterea insomniei
Nu te concentra doar pe somn - daca vezi ca nu adormi, nu deschide computerul sau televizorul, ci ridica-te 15-20 de minute, asculta un pic de muzica, citeste o carte si apoi intoarce-te in pat.
Stabileste o ora de culcare si una de trezire, chiar si in weekend - astfel, va exista o rutina si organismul va sti sa “ceara” singur la somn.
Fa o baie calda inainte de a te culca.
Stinge lumina.
Alunga orice sursa de galagie - inchide geamul, televizorul, radioul.
Roaga-ti partenerul sa iti faca un masaj- facut cu miscari lente, dar ferme pe tot corpul, iti va asigura un somn de bebelus.
Nu manca mult inainte de a te culca, pentru a nu avea probleme cu digestia.
Bea un pahar cu lapte, indulcit cu miere - baut seara, are efect sedativ.
Dormi pe spate - vei reusi sa te relaxezi cel mai bine si toare organele se vor "odihni".
Cumpara-ti o saltea si o perna confortabile.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnie migrene
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1732 (s) | 23 queries | Mysql time :0.036068 (s)