News Flash:

Cum procedam cu copii supraponderali

19 Martie 2017
111 Vizualizari | 0 Comentarii
E îngrijorator si dureros sa constati ca ai un copil supraponderal, dar nu esti singurul parinte care trece prin aceasta situatie. La nivel mondial, un copil din cinci este afectat de obezitate, iar peste 40% dintre copiii romani sunt supraponderali si obezi, potrivit specialistilor Institutului Parhon din Bucuresti, iar aceasta tendinta este în crestere...

Asadar, ce ai de facut? Sa descoperi cauza si sa iei, pas cu pas, masurile necesare, subliniaza medicul nutritionist Mihaela Matei, din cadrul Clinicii de Nutritie KiloStop.


Stabileste gravitatea problemei de greutate.
Indicele de masa corporala (IMC) este raportul dintre greutate si înaltime, considerat o confirmare stiintifica a problemei de greutate. Formula folosita este simpla: greutatea în kg împartita la înaltimea la patrat.

6 greseli pe care le comit parintii in raport cu copii 


De exemplu: un baiat cu greutatea de 55 kg si 1,65 m, va avea un IMC de 55:(1,65 x 1,65) = 55/2,7225 = 20,2, adica un IMC normal. Un IMC între 25 si 39,9 indica un organism considerat supraponderal sau obez, iar IMC mai mare de 40 indica obezitatea morbida, caz în care organismul este supus riscului aparitiei multor boli precum diabet, hipertensiune sau boli de inima.


Însa IMC-ul nu spune nimic despre cantitatea de grasime (frecvent subestimata) din organism si nici unde este acumulata. La copii, acesta poate induce în eroare parintele, mai ales la pubertate si la copiii cu oase mari sau masa musculara dezvoltata.


Foarte utile sunt si analizele facute la nutritionist, care, cu ajutorul tehnologiilor moderne, poate sa indice cu precizie procentul de grasime, apa si masa musculara al corpului si sa va ofere recomandari nutritionale adecvate.


Stabileste cauzele problemei
Urmatorul pas dupa constatarea problemei si a dimensiunilor ei este vizita la medic. Greutatea mai mare a unui copil poate fi cauzata de probleme endocrinologice sau alte probleme medicale.


Însa factorii genetici si problemele tiroidei sunt cauza cel mai putin frecventa a obezitatii infantile. Cel mai probabil este ca si tu sa ai probleme de greutate. Legatura dintre adultii supraponderali si copiii lor nu este deloc întamplatoare: un copil care are cel putin unul din parinti obez are peste 80% sanse sa devina si el obez fata de copiii la care ambii parinti au greutate normala, la acestia riscul fiind de numai 10%.


Tot parintii sunt principalii responsabili pentru obezitatea copiilor, mai ales aceia care le dau constant prea multe dulciuri si grasimi. Lipsa activitatii fizice si a miscarii în aer liber, sedentarismul si joaca la calculator, tableta sau telefon ore în sir contribuie si ele în egala masura la problemele de greutate ale copiilor.


Cu toate acestea, un regim de viata corect si sanatos, insuflat fara constrangeri, îti poate scapa copilul de kilogramele în plus si de neplacerile cauzate de acestea!


Fa din miscare o distractie în familie
Pentru a-ti aduce copilul la o greutate normala si pentru a evita bolile ce pot aparea de timpuriu din cauza obezitatii (colesterol ridicat, hipertensiune, probleme cardiace, diabet, probleme osoase în crestere), cresterea activitatii fizice a familiei este deosebit de importanta.
Însa miscarea nu trebuie sa fie o corvoada obositoare, ci o activitate distractiva în familie.


Mergeti împreuna la sala de fitness, alergati cu totii în parc, faceti excursii cu bicicleta, mergeti sa înotati, orice activitate la care poate participa întreaga familie. În momentul în care copiii îsi vad parintii ca sunt activi fizic si se distreaza, exista mai multe sanse sa fie activi si sa ramana activi pentru tot restul vietii.


Atentie însa, copiii supraponderali se pot simti prost cand participa la anumite activitati, mai ales de grup, în care pot fi ironizati sau se pot simti neputinciosi. Este important sa-ti ajuti copilul sa participe la activitati fizice de care sa se bucure si care nu sunt prea dificile. Puteti începe cu plimbari lungi pe jos sau drumetii. Obiectivul este sa ajunga la o ora de activitate fizica în fiecare zi.


Alimentatie sanatoasa pentru toata familia
Cea mai mare si mai frecventa greseala  din alimentatia copiilor este aceea ca abunda de produse cu prea multe grasimi si foarte mult zahar, adesea „ascunse". Este vorba în special de dulciuri, alimentele procesate si cele de tip fast-food. Cerealele carora li se face reclama si sunt destinate copiilor contin mult zahar, bauturile „de fructe" contin zahar sau îndulcitori chimici, precum si arome denumite „identic naturale", iar mezelurile recomandate pentru micul dejun si pachetelul de la scoala sunt pline de grasimi si conservanti.

Copii au nevoie de dulciuri sanatoase! Iata o reteta de bomboane gustoase si usor de facut 


Cand copilul supraponderal are nevoie de un program de pierdere în greutate, este important sa se implice întreaga familie într-o dieta sanatoasa, astfel încat copilul sa nu se simta marginalizat. Trebuie sa-i încurajate obiceiurile alimentare precum:
consumul zilnic a 5 portii de legume si fructe;
respectarea celor 3 mese principale ale zilei si, eventual, 2 gustari sanatoase;
hidratarea cu apa, smoothie-uri de fructe facute în casa si evitarea bauturilor racoritoare;
înclocuirea dulciurilor si alimentelor bogate în grasimi cu fructe, nuci si seminte;
evitarea produselor procesate, mai ales a celor de tip fast-food;
evitarea consumului de alimente seara, dupa ora 20;
evitarea recompenselor alimentare.


Factorul determinant în comportamentul alimentar si stilul de viata al copiilor este si va ramane exemplul parintilor. Concluzia este simpla: consuma tot ce vrei sa manance si copilul tau, faceti împreuna miscare si ofera-i cele mai importante informatii si lectii de nutrite.
Daca îi vei forma obiceiuri sanatoase în viata de zi cu zi, daca discuti cu el despre importanta unei nutritii sanatoase si a miscarii, copilul va slabi si se va mentine suplu fara efort.


sursa:totuldespremame.ro


copil supraponderal obezitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1423 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011075 (s)

loading...