News Flash:

Cum prevenim cresterea nivelului aciditatii din organism

9 Februarie 2012
2673 Vizualizari | 0 Comentarii

Organismul nostru, daca functioneaza corect, trebuie sa mentina un nivel de aciditate acceptabil, astfel incat sa nu impiedice reactiile biochimice care au loc in corpul nostru. Este ceea ce denumim echilibrul acido - bazic

Studiile medicale arata ca alimentatia omului modern tinde sa rupa acest echilibru acido-bazic, inclinand balanta catre aciditate. Consecintele acestei stari sunt lipsa de energie, de vitalitate a organismului si predipozitia catre boli. 

Sustinatorii alimentatiei echilibrate spun ca tinerea in frau a aciditatii organismului trebuie realizata printr-o alimentatie in proportie de 65% bazica si 35% acida. Dar, asa cum mancam noi in mod obisnuit (carne multa, alimente prajite, fierte, amestec de crud cu fiert, nerespectarea orelor de masa, ciugulitul de fainoase dulci intre mese etc.), procentele sunt exact pe dos, conform passeportsante.net. 

Alimentatia acidifianta nu trebuie confundata cu consumul de alimente acide. Alimentele cu gust acid nu sunt neaparat acidifiante. Acidifierea de care vorbim se produce odata ce procesul digestiei este terminat si influenteaza in special compozitia sangelui.

Pe scurt, grupa de alimente majoritar acidifiante este formata din: carne si substitute (cu exceptia nucilor si semintelor), lapte si substitute, paine si substitute, alimente rafinate si deserturi, bauturi care contin cofeina, alcool. 

Grupa de alimente majoritar alcaline este formata din: fructe, legume, migdale si seminte, plante si condimente. 

S-a folosit termenul de majoritar alcaline sau majoritar acidifiante, deoarece, pentru o ilustrare completa ar trebui sa se consulte un tabel cu caracterizarea detaliata a alimentelor din acest punct de vedere. De exemplu, in cadrul categoriei legume sunt unele cu rol puternic alcalin (salata verde, spanacul), iar altele cu influenta mai slaba din acest punct de vedere (morcovii).

De retinut este faptul ca acidifierea organismului este data de consumul carnurilor, grasimilor, zaharurilor, painii albe, fulgilor de cereale, orezului glasat, alimentelor preparate prin prajire si fierbere. 

Alcalinitatea corpului se mentine prin consumul regulat al fructelor si legumelor ca atare sau sub forma de sucuri, salate, intervenind astfel in cresterea imunitatii organismului. 

Consecintele alimentatiei acidifiante asupra organismului
Hiperaciditatea obliga organismul la deturnarea metabolismului calciului pentru neutralizare (acizii in exces "fura" calciul din oase), conform Alimentation et Sante. Apar astfel primele simptome, cariile dentare. Pe termen lung pot aparea osteoporoza (insotita adesea de fracturi osoase, determinate de traumatisme minore) si spasmofilia. Un echilibru acido-bazic imperfect poate duce si la pierderea de masa musculara sau la litiaza renala.

Un indiciu despre aciditatea organismului poate fi dat de analiza PH-ului urinar: un PH mai mic de 6,5 indica un exces de aciditate in organism. Este drept ca valorile acestei analize depind de multi factori, printre care boli existente si anumite medicamente luate ca tratament. 

Orientativ, dorind evidentierea echilibrului bazic, un PH sanatos are valorile intre 6,5 si 7,5, un PH moderat acid are valorile intre 6 si 6,4, iar un PH puternic acid are valoare intre 5 si 5,9. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aciditate alimentatia acidifianta hiperaciditatea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1534 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014040 (s)