News Flash:

Cum poti slabi cu dieta Zone

30 Aprilie 2011
2865 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta Zone este una saraca in carbohidrati, conceputa de dr. Barry Sears. Potrivit acestuia, prin reducerea carbohidratilor din alimentatie, reusim sa pastram un echilibru in ceea ce priveste concentratia de hormoni in sange, mentinand catabolismul intr-o permanenta activitate. Patrand anumite proportii intre principalele grupe de nutrienti: 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi, dieta va ajuta nu numai sa slabiti ci si sa va imbunatatiti starea de sanatate.

Organismul are nevoie in permanenta de energie pentru desfasurarea optima a proceselor de la nivelul tuturor organelor vitale, dar si pentru o mai buna concentrare si eficienta in activitatile cotidiene. Carbohidratii sunt principala sursa de energie, dar trebuie sa fim foarte atenti ce alegem.

Carbohidratii complecsi se transforma in glucoza. Cresterea concentratiei de glucoza in sange duce la cresterea secretiei de insulina, care intervine in metabolismul glucidic si astfel o parte din glucoza trece in sange fiind necesara tesutului nervos, o alta parte este stocata la nivelul ficatului, iar cantitatea neutilizata este depozitata in celulele tesutului adipos, ducand astfel la cresterea in greutate. Prin echilibrarea nivelului de insulina din sange poti scadea in greutate.

Principiile dietei Zone
-eliminarea tuturor alimentelor cu un indice glicemic ridicat: cartofi, paine alba, dulciuri, zahar, si inlocuirea lor cu legume si fructe care contin o cantitate mai mica de carbohidrati.
-calcularea cat mai precisa a cantitatii de proteine consumate zilnic. Aportul de proteine trebuie sa provina din carne slaba de vita si pasare si peste.
-in ceea ce priveste grasimile, axati-va pe cele monosaturate precum uleiul de masline.
-numarul de calorii consumate zilnic trebuie este de 1700. Fiecare masa principala va avea cate 500, iar cele doua gustari cate 100 de calorii.

Sunt permise in principal fructele si legumele. Proteinele le poti lua din: oua fierte tari, branza slaba de casa, piept de pui, cod la gratar. Surse de glucide pot fi: fasole, ardei, spanac, mere, brocoli, vinete iar grasimile le poti procura din unt de arahide, ulei de masline, in special grasimi mono si polinesaturate.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta zone
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1844 (s) | 34 queries | Mysql time :0.025896 (s)