News Flash:

Cum poate salva renuntarea la sare vietile diabeticilor

18 Mai 2016
805 Vizualizari | 0 Comentarii
sare
Un nou studiu publicat in jurnalul medical Hypertension arata ca reducerea cantitatii de sare la doar jumatate de lingurita pe zi ar putea salva vietilor multor persoane care sufera de diabet, potrivit csid.ro.
Reducerea cantitatii de sare consumata zilnic cu 2 grame duce la o scadere semnificativa a tensiunii arteriale pentru persoanele diagnosticate cu diabet zaharat de tip 2 si cele cu intoleranta la glucoza. Aceasta schimbare ar scadea sansele de a suferi un accident cerebral vascular, infarct miocardic sau afectiuni ale rinichilor pentru cei care sufera de diabet zaharat de tip 2 in stadiu incipient.Cantitatea pe care ar trebui sa o reduca este echivalentul unei conserve de supa de rosii, a doua felii de paine alba sau jumatate de pizza cu salam picant.
"Cercetarea demonstreaza clar ca reducerea cantitatii de sare consumata zilnic este eficienta in reducerea tensiunii arteriale la pacientii diagnosticati cu diabet zaharat de tip 2 sau cei intoleranti la glucoza", sustine Graham MacGregor, expert in boli cardiovasculare la Queen Mary, Universitatea din Londra.
Profesorul adauga ca "Este prima data cand s-a demonstrat atat de concludent aceasta legatura si este important ca acum toti pacientii cu diabet zaharat de tip 2 sau intoleranta la glucoza sa fie sfatuiti sa ia in considerare reducerea consumului de sare. Este vital sa convingem industria alimentara sa scada cantitatile uriase si inutile de sare din alimentele pe care le pun pe piata".
Potrivit CSID, OMS recomanda consumul a maximum 5 grame de sare pe zi persoanelor de peste 51 de ani. Celor care sufera de hipertensiune arteriala, de diabet zaharat sau de boli de rinichi, recomandarea fiind de 1,5 grame de pe zi. in acest sens este nevoie de moderatie deoarece media populatiei consuma astazi 9-12 grame de sare pe zi, dublu fata de cantitatea maxima recomandata.
Este indicata mentinerea unui aport de maximum 6 g/zi sare (pentru persoanele tinere si sanatoase), consumul de sare nerafinata (sare de Himalaya, sare de mare) si reducerea aportului de alimente foarte sarate: chips-uri, snacks-uri, conserve de carne si peste, mezeluri, sosuri ambalate sau unele branzeturi ca telemeaua, branza feta, cascavalul.

hypertension sare diabet
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1514 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018757 (s)