News Flash:

Cum poate fi prevenit DIABETUL

17 Februarie 2014
1277 Vizualizari | 0 Comentarii

Mănancă mai multe legume și fructe

Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă mai multe fructe și legume (aproximativ 6 porții pe zi), își reduc riscul de a suferi de diabet zaharat de tip 2 cu pană la 21%, spre deosebire de cei care consumă doar 3 porții pe zi. In plus, diversificarea fructelor și legumelor are, de asemenea, un rol important în prevenirea acestei afecțiuni. Așadar, pentru fiecare zi din săptamană alege fructe și legume diferite. Astfel, organismul tău va beneficia de mai mulți nutrienți esențial pentru sănătatea ta.

Vezi si: Bauturile care cresc considerabil riscul de diabet

Sari peste porția de orez alb

Cu cat mănanci mai mult orez alb, cu atat ai un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2. Spre deosebire de orezul brun, cel alb conține mai puține fibre, minerale și vitamine. In plus, orezul alb face parte din categoria alimentelor cu un indice glicemic mare, ceea ce înseamnă că se digeră repede și duce la creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sange.

Vezi si: Diabeticii au un risc crescut de cancer intestinal

Consumă produse lactate

Studiile arată că femeile care consumă în mod constant produse lactate sărace în grăsimi, au un risc mai mic de a suferi de diabet zaharat de tip 2. Cercetătorii susțin că proteinele din compoziția laptelui cresc secreția de insulină din organism. De asemenea, nutrienții prezenți în lactate, precum calciu, vitamina D și magneziu, au și ei un rol important în prevenirea diabetului. In plus, persoanele care includ produsele lactate în dieta de zi cu zi simt mai puțin nevoia de a consuma alimente bogate în zaharuri, care pun în pericol sănătatea organismului. 

Vezi si: Diabetul gestational sau diabetul de sarcina

Stai departe de “bombele” calorice

Dietele bogate în grăsimi și zaharuri duc automat la acumularea de calorii în exces și la creșterea riscului de diabet. Inlocuiește grăsimile saturate cu cele “bune”, consumand mai multe nuci, ulei de măsline, avocado, pește. Astfel, nivelul de zahăr din sange va fi menținut în limite normale, iar riscul de a dezvolta diabet va fi redus în mod considerabil. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calorii alimentatie diabet
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1886 (s) | 23 queries | Mysql time :0.048757 (s)