News Flash:

Cum ne menajam coloana vertebrala

13 Februarie 2014
3083 Vizualizari | 0 Comentarii
Coloana vertebrala este axul prin care circula energii vitale. De aceea e foarte important sa stii sa previi aparitia unor afectiuni la nivelul acesteia, urmând câteva sfaturi simple.

Adopta o postura corecta
Cel mai simplu mod prin care îti poti menaja coloana este sa adopti o postura corecta. Tine cont de binecunoscutul îndemn pe care îl tot repeta parintii copiilor: „stai drept”. Când stai în picioare si când mergi, mentine spatele drept, pieptul si privirea înainte, umerii usor trasi spre spate.

Vezi si: Tratamentul chirurgical al scoliozei
 
Stai pe scaune cu spatar flexibil
Atunci când stai pe scaun, medicii spun ca e bine sa ai o pozitie relaxata, cu picioarele pe podea si cu spatele usor înclinat, lipit de spatar, astfel încât corpul sa formeze un unghi de 135 de grade, în loc de unul de 90. În aceasta pozitie, se exercita cea mai mica presiune asupra discurilor intervertebrale, muschilor si tendoanelor, favorizând relaxarea coloanei. Scaunele cu spatare flexibile îti permit sa le ajustezi astfel încât sa gasesti cea mai buna pozitie pentru coloana.

Vezi si: Scolioza 

Dormi pe o saltea tare
Si pozitia în care dormi te poate ajuta sa eviti afectiuni ale coloanei vertebrale. Când dormi pe o parte, asaza o perna între genunchi, ca sa mentii coloana într-o pozitie neutra (fara sa se îndoaie prea mult nici în fata, nici spre spate). De asemenea, în acelasi scop poti folosi o saltea tare sau o placa de lemn asezata peste salteaua obisnuita.
Pernele speciale pentru coloana (anatomice sau ortopedice) mentin coloana într-o pozitie corecta, relaxând muschii spatelui si prevenind durerile cervicale.
Foloseste suporturi speciale pentru spate
Suporturile lombare rotunde sau semirotunde se gasesc de cumparat în magazinele sau pe site-urile cu produse ortopedice. Sunt un fel de perne mici, care se atasaza pe spatarul scaunului, pentru sustinerea zonei lombare sau cervicale. Poti sa-ti faci singur, acasa, un suport pentru zona lombara astfel: împatureste un prosop de baie pe lungime, trece prin el o sfoara lunga si coase-l, ca sa nu se desfaca. Leaga apoi aceasta „rola lombara” în jurul mijlocului. În timpul somnului, fie ca dormi pe spate sau pe o parte, rola va mentine coloana în pozitia corecta.

Vezi si: Sfaturi pentru a scapa de durerile de spate
 
Când calatoresti, poti lua cu tine o perna-suport pentru gât, în forma de semicerc. Tinând cont ca vei sta mult timp asezat, o poti folosi ca sa înlaturi disconfortul de la nivelul gâtului si al coloanei.
Nu ridica greutati
Evita sa ridici sau sa cari greutati, ca sa nu risti afectiuni ale coloanei, cum ar fi hernia de disc. De asemenea, evita sa rotesti coloana când cari bagaje. Când te apleci sa iei un obiect de jos, îndoaie usor genunchii, în loc sa te apleci brusc, îndoind mijlocul.
Fizioterapie, pentru prevenire
Medicul de familie îti poate recomanda sa faci sedinte de fizioterapie, care previn, dar si trateaza diverse afectiuni ale coloanei vertebrale. Fizioterapia include tratamente balneoclimaterice, electroterapia, hidroterapia, masajele medicale. clicksanatate.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

coloana vertebrala vertebre
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1629 (s) | 34 queries | Mysql time :0.041869 (s)