News Flash:

Cum ne gasim motivatia pentru a face sport si, mai ales, cum ramanem motivati

13 Februarie 2017
835 Vizualizari | 0 Comentarii
Indiferent de obiectivele pe care ti le setezi atunci cand te apuci de sport - vrei sa slabesti, sa iti tonifici corpul, sa ai mai multa energie, te antrenezi pentru un triatlon sau pur si simplu vrei sa iti depasesti limitele - motivatia joaca un rol vital.

Poate suntem tentati sa credem ca marile performante se datoreaza talentului innascut, insa, dupa parerea mea, nu talentul, ci consecventa cu care te antrenezi este decisiva in atingerea obiectivelor, iar aceasta este in stransa legatura cu motivatia.

Exista sportivi a caror puternica motivatie si dedicare suplinesc anumite calitati fizice, precum inaltimea sau indemanarea. In cealalta extrema, regasim oameni care renunta imediat ce dau de greu, desi au toata pregatirea necesara si indeplinesc toate conditiile fizice.

Cele mai sanatoase alimente de post

Este important de mentionat ca nu avem toti aceeasi motivatie pentru a face sport. Pe de o parte, avem persoanele care fac sport din pasiune, recompensa lor fiind bucuria activitatii in sine, iar de partea cealalta ii gasim pe cei care fac sport cu scopul atingerii unui rezultat (scaderea in greutate, tonifierea musculaturii etc.) sau obtinerii unei recompense (medalii, premii, bani sau pur si simplu laudele si recunoasterea celorlalti).

Bineinteles, uneori aceste tipuri de motivatie se imbina si lucreaza umar la umar pentru atingerea performantei.

Daca inca nu stii in care dintre categoriile de mai sus te incadrezi si ce anume te motiveaza sa faci sport, iti recomand sa faci o introspectie, pentru ca raspunsurile se gasesc in interiorul tau.

Un pas foarte important in identificarea motivatiei si mai ales, in pastrarea ei, il reprezinta setarea obiectivelor. Avem tendinta sa ne fixam obiective greu de atins, uneori chiar imposibil, iar neimplinirea lor aduce foarte multe frustrari, care ulterior se transforma in blocaje emotionale destul de greu de depasit.

Neimplinirea acestor obiective nerealiste va avea ca urmare, fara indoiala, pierderea motivatiei. In schimb, este recomandat sa pornesti cu pasi mici, sa iti setezi obiective realiste, pe termen scurt, pentru ca atingerea acestor obiective va veni de fiecare data ca o recompensa a eforturilor tale si te va motiva sa continui.

Te-ar putea motiva sa iti construiesti in minte o imagine asupra rezultatelor,imagineaza-ti cum vei arata dupa ce iti vei atinge obiectivele.

Ti-ar putea fi de ajutor, de asemenea, fotografiile before/after - fa-ti o fotografie inainte sa incepi sa te antrenezi, si continua sa iti fotografiezi evolutia, pas cu pas, pe masura ce iti indeplinesti cate un obiectiv. Schimbarile, oricat de mici, te vor motiva mai mult decat iti imaginezi.

Cred ca orice persoana poate gasi in interiorul sau resursele si energia necesara pentru a face sport. Incearca sa pastrezi mereu o atitudine pozitiva, ai incredere in tine si nu uita de roadele pe care urmeaza sa le culegi.

Iulian Dinu - Fitness Coach cu experienta de peste 10 ani & Fondator Fitness Education School

Topul supelor pentru slabit
sursa: ziare.com
 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

setarea obiectivelor
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1290 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020170 (s)