News Flash:

Cum ne distrugem singuri substantele nutritive din alimente

14 Ianuarie 2015
983 Vizualizari | 0 Comentarii
Potrivit unui studiu din 1995, agricultura moderna, intensiva, distruge o parte dintre nutrientii prezenti in mod natural in legume, fructe, cereale, iar in vegetale, se mai regaseseau doar 40% din vitaminele si mineralele prezente cu un deceniu in urma, adica in anul 1985.
De la acel studiu au trecut deja 20 de ani, timp in care s-a continuat distrugerea sistematica a nutrientilor din alimente. Din aceste motive, cateva informatii legate de pastrare si prepararea lor pot face diferenta.

Care sunt cele mai hranitoare legume 
"Fructele si legumele nu trebuie spalate inainte de depozitare, pentru ca in felul acesta acea membrana care exista in suprafata este inlaturata si se deschid cai pentru patrunderea germenilor si alterarea mai rapida", a declarat nutritionistul Serban Damian, pentru stirileprotv.ro.
Iata cateva reguli simple despre cum trebuie pastrate si consumate alimentele pentru un aport corespunzator de nutrienti:
Fructele si legumele nu trebuie spalate inainte de depozitare.
Vegetalele tinute la frigider se consuma in maximum o saptamana.
Cand mancati legume si fructe, pe cat posibil, consumati-le coaja. In coaja se gasesc de 27 de ori mai multi nutrienti decit in pulpa.

Accidentul vascular si infarctul - ce aliment delicios le poate preveni 
Daca se poate gatiti alimentele in coaja si eliminati-o abia dupa prepararea termica.
Pe timpul iernii, o mancare gatita se potriveste cel mai bine nu cu o salata proaspata, ci cu muraturi. Acestea mentin perfect toti nutrientii legumelor
Daca tineti post, nu consumati, imediat dupa masa, cafea sau ceai negru. Prin taninurile pe care le contin, aceste bauturi scad absorbtia fierului non-hemic din vegetale.
Orice preparat se poate imbogati nutritiv cu boabe de mustar proaspat pisate.
Va furnizati nutrienti prezenti si in varza sau in brocolli, cu rol puternic antioxidant.

De ce sunt legumele congelate mai sanatoase decat cele proaspete din magazine 
Carnea si pestele au proteine valoroase, care hranesc. Hranesc insa daca temperatura de gatire nu depaseste 160 de grade Celsius.
Daca preparati carnea intr-o tigaie anti-aderenta, fara ulei, corect este sa fie expusa la foc mic. In felul acesta consumati proteine nemodificate, adica va hraniti si nu doar ingerati calorii.
In orice mancare preparata termic adaugati o lingurita de oregano, nu doar pentru gust. Are actiune antiseptica. Practic acesta dezinfecteaza alimentele.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

agricultura intensiva nutrientii legume fructe cereale vegetale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1971 (s) | 23 queries | Mysql time :0.047315 (s)