News Flash:

Cum ne ajuta germenii de linte

2 Aprilie 2019
604 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca va place mancarea de linte, exista posibilitatea sa va placa si germenii de linte. Pe langa faptul ca sunt extrem de gustosi si satiosi, sunt si foarte sanatosi si aduc o multime de beneficii. Lintea se bucura de mare succes la curtea faraonilor egipteni si castiga din nou teren in bucataria europeana, ca urmare a interesului crescand acordat de consumatori alimentatiei sanatoase. Lintea este o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi. La fel ca toate leguminoasele, lintea este bogata atat in fibre solubile, cat mai ales in fibre insolubile.

Lintea este o sursa excelenta de minerale, dintre care se disting fosforul, fierul, zincul si magneziul. Fosforul joaca un rol vital in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. in plus, fosforul contribuie la dezvoltarea si regenerarea tesuturilor si la stabilizarea pH-ului sangvin. La randul sau, fierul este esential pentru transportul oxigenului in organism si pentru formarea globulelor rosii in sange. Zincul intra in reactiile imunitare si accelereaza cicatrizarea ranilor. Magneziul intra in actiunile enzimatice si intareste sistemul imunitar.

Alaturi de minerale, lintea se mai remarca si prin continutul important de vitamine, in special de vitamine din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6 si B9). Dintre acestea, vitamina B9, cunoscuta si sub numele de acid folic, joaca un rol major in producerea materialului genetic de tip ADN si ARN, in buna functionare a sistemului nervos si a sistemului imunitar. Acidul folic este indispensabil femeilor insarcinate, pentru ca ajuta la dezvoltarea sanatoasa a fatului.

Verde, rosie, bruna, blonda, mare, medie sau mica, lintea se gaseste in diverse sortimente. Avantajul lintei fata de majoritatea leguminoaselor este ca, fiind mai mica, necesita un timp mai redus de pregatire (intre 20 si 30 de minute). Cele mai indicate sortimente de linte pentru alimentatie sunt lintea verde si cea rosie, care isi pastreaza cel mai bine forma si proprietatile in urma fierberii. Cu un gust fin, asemanator celui de nuca, lintea verde este cea mai raspandita varietate de linte. In schimb, lintea rosie este cel mai rar sortiment.

Germenii de linte sunt recomandata in carentele de vitamina C si fier. De asemenea, se utilizeaza cu succes in atrofii musculare, devitalizare, slabiciune. Reprezinta un inlocuitor ideal pentru carne, lintea fiind extraordinar de bogata in proteine si fier (o portie de linte furnizeaza organismului 60% din necesarul zilnic de fier).

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

magneziu vitamine b vitamina c
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1607 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021634 (s)