News Flash:

Cum iti afecteaza zaharul sanatatea mentala

13 August 2019
281 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu este niciun secret ca zaharul va poate produce ravagii in organism, atunci cand este consumat in exces. Efectele nocive pe care le poate avea asupra sanatatii fizice sunt bine studiate, motiv pentru care vorbim atat de mult despre reducerea zaharului pentru a pierde in greutate si a scadea riscul de  imbolnavire. Iata insa ce impact are asupra sanatatii mintale: in timp ce eliminarea lucrurilor dulci poate duce la o sanatate fizica dvs., impactul pe care zaharul il are asupra sanatatii noastre mintale este cel care merita sa aruncam o a doua privire.

1. Zaharul, roller coaster pentru creier. Daca ideea dvs. de a face fata stresului implica alinarea cu dulciuri, va trebui sa va gasiti cat mai rapid o alta solutie. Consumul de zahar elibereaza insulina, astfel incat nivelul de glucoza din sange sa fie echilibrat. Este un lucru bun, nu? Nu neaparat. Dupa o crestere brusca a glicemiei, urmeaza o prabusire, iar organismul munceste din greu pentru a reveni la niveluri normale. In timp ce majoritatea oamenilor pot trece printr-o prabusire a glicemiei cu un disconfort minim, exista unii care platesc un pret mare pentru consumul prea mult zahar. Acest roller coaster de ascensiuni si coborasuri suprasolicita organismul si te face sa te simti nervos, irascibil, obosit, iar creierul este in ceata. Pentru un pacient cu depresie sau anxietate, aceste simptome pot fi un factor declansator al simptomelor specifice acestor tulburari psihice

2. Daca nu provoaca anxietate, sigur o inrautateste. Daca aveti de-a face cu anxietatea, atunci stiti cat de dezastruos poate fi sa va apucati de zahar. Cresterea si prabusirea glicemiei te poate lasa iritabil, agitat si incordat - toate efectele secundare care iti pot agrava anxietatea. Dar asta nu este tot. De asemenea, zaharul poate slabi capacitatea organismului de a face fata stresului, agravand si mai mult anxietatea. Un pacient anxios poate ajunge sa aiba un atac de panica pe fondul consumului excesiv de zahar. S-au facut cateva studii care au analizat legatura dintre zahar si anxietate, dar ambele au fost realizate pe sobolani. in timp ce concluziile au aratat o legatura certa intre aportul de zahar si anxietate, este nevoie de mai multe studii facute pe oamen

3. Zaharul poate creste riscul de a dezvolta depresie. Este greu sa eviti  dulciurile, mai ales dupa o zi dificila. Si atunci cand aveti de-a face cu depresia, uneori mancarea poate servi ca o forma de auto-medicatie. Dar acest ciclu vicios de a consuma zahar pentru a va amortiza emotiile nu face decat sa va agraveze simptomele de tristete, oboseala si speranta. Consumul excesiv de zahar declanseaza o serie de dezechilibre in chimia creierului, dezechilibre care pot duce la depresie si pot chiar creste riscul pe termen lung de a dezvolta o tulburare de sanatate mintala la unele persoane. De fapt, un studiu din 2017,  a descoperit ca barbatii care au consumat o cantitate mare de zahar (67 de grame sau mai mult) in fiecare zi aveau un risc mai mare cu 23% de a fi diagnosticati de depresie clinica in cinci ani. Chiar daca studiul a implicat doar barbati, legatura dintre zahar si depresie este evidenta si la femei. 

4. Renuntarea la dulciuri se poate simti ca un atac de panica. Cand vine vorba de renuntarea la zaharul procesat, multi oameni recomanda retragerea brusca. Dar daca aveti un istoric de atacuri de panica, s-ar putea sa nu fie o idee buna. Retragerea din zahar nu este deloc placuta Poate provoca reactii adverse grave, cum ar fi anxietatea, iritabilitatea, confuzia si oboseala. Acest lucru i-a determinat pe experti sa priveasca modul in care simptomele de retragere din zahar se pot asemana cu cele ale anumitor medicamente. "Dovezile din literatura de specialitate arata paralele substantiale si se suprapun intre drogurile de abuz si sursa incredintata de zahar”, explica dr. Uma Naidoo,  expert la Harvard Medical School. Cand cineva foloseste un drog, cum ar fi cocaina, intra intr-o stare fiziologica de retragere atunci cand inceteaza sa o foloseasca. Naidoo spune ca persoanele care consuma cantitati mari de zahar in dietele lor pot experimenta in mod similar senzatia fiziologica de sevraj daca inceteaza sa consume deodata zahar. De aceea renuntarea brusca la zahar poate sa nu fie cea mai buna solutie pentru cineva care are si anxietate. „Oprirea brusca a aportului de zahar poate imita sevrajull si  se poate simti ca un atac de panica”, spune Naidoo. si daca aveti o tulburare de anxietate, aceasta experienta de retragere poate fi intensificata.

5. Zaharul iti zguduie puterea creierului. S-ar putea ca stomacul tau sa-ti spuna sa te scufunzi in dulciuri, dar creierul tau are o idee diferita. Cercetatorii de la UCLA au descoperit ca o dieta constanta in fructoza din produse zaharoase precum si carbogazoase incetineste creierul tau, ceea ce poate impiedica memoria si invatarea. Cercetatorii au descoperit ca genele din creier pot fi afectate de fructoza. Acest lucru poate afecta memoria si invatarea si ar putea duce chiar la boala Alzheimer, diabet si boli de inima.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zahar sanatate mentala depresie anxietate ceata mentala iritabilitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1718 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021125 (s)