News Flash:

Cum iti aduci colesterolul la nivel normal dupa Paste

4 Mai 2016
2151 Vizualizari | 0 Comentarii
De Paste, romanii mananca oua, carne si organe de miel si de porc din belsug, in cat mai multe combinatii, bine „asezonate” cu alcool. Ei bine, toate acestea duc la cresterea brusca a colesterolului, care, ca un prim efect, se depune pe vasele de sange, provocand ingustarea arterelor.
Pentru a preveni riscurile unei imbolnaviri, nutritionistii recomanda sa ne supraveghem alimentatia si sa nu facem excese. in topul aliatilor in lupta cu colesterolul specialistii includ usturoiul, merele si berea (consumata moderat!)

Regimul rapid care scade colesterolul 
 
Usturoiul este aliatul organismului in lupta cu colesterolul. Beneficiile sale sunt cunoscute inca din timpuri stravechi, fiind considerat o planta medicinala inca din antichitate. Bogat in fitonutrientii seleniu, zinc, mangan si vitaminele A si C, usturoiul intareste sistemul imunitar, impiedica formarea cheagurilor de sange, favorizand circulatia, si joaca un rol activ in combaterea colesterolului LDL (colesterolul rau). Pentru a beneficia 100% de proprietatile medicinale ale usturoiului, acesta trebuie consumat crud. Daca nu vreti sa-l consumati in timpul zilei (respiratie neplat mirositoare nu e indicata la locul de munca), il puteti consujma seara, insa in cantitati mici, pentru ca poate provoca indigestie.
Fibrele, cele solubile in mod deosebit, au demonstrat o eficienta deosebit de mare in lupta cu colesterolul „rau”. Potrivit specialistilor, 15 grame de fibre solubile consumate zilnic pot determina scaderea nivelului colesterolului cu pana la 10%. Printre fibrele solubile care au acest efect se numara pectina, o substanta prezenta in mar care scade colesterolul „rau” si ajuta procesul de digestie. Consumul zilnic de mere poate tine sub control nivelul colesterolului, afirma specialistii in nutritie. Atentie, insa, sa nu consumati cantitati mari de mere, intrucat contin zahar.

Tu stii cat colesterol contin alimentele pe care le consumi frecvent? 
 
Antioxidantii prezenti in bere au ca sursa chiar ingredientele naturale din care aceasta bautura este fabricata: cerealele si hameiul. Cantitatea totala de antioxidanti din bere depinde de tipul de bere. Cu toate acestea tineti cont de faptul ca „indiferent de starea de sanatate, alcoolul trebuie baut cu prudenta, putand, mai ales in asociere cu mancarea grasa, sa duca la pancreatite, ulcere, hemoragii digestive, colici biliare”, spune dr. Tudor Ciuhodaru.
„Mesele copioase de sarbatori reprezinta, fara indoiala, o tentatie careia nu multi ii rezista, punand astfel organismul la grea incercare. Daca insa consumarea in exces a alimentelor se produce si dupa o perioada de post, organismul trebuie sa faca fata unei provocari si mai mari. De aceea, este nevoie ca in aceasta perioada sa introducem in dieta alimente care sa ajute organismul sa lupte cu colesterolul LDL, asa-numitul colesterol „rau”. Sursa de antioxidanti si fibre solubile, chiar berea, consumata moderat, poate contribui la cresterea nivelului de colesterol bun”, spune Corina Aurelia Zugravu, presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, potrivit evz.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

paste oua carne porc combinatii alcool ingustarea arterelor imbolnaviri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1512 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014148 (s)