News Flash:

Cum gestionati corect consumul de grasimi

24 Septembrie 2018
186 Vizualizari | 0 Comentarii

Sfaturile care urmeaza sunt rezultatul unui studiu european, realizat pe zeci de mii de participanti. Specialistii le considera o "biblie" a nutritiei, care garanteaza pe termen lung sanatatea si silueta 

Mancati pana cand aveti senzatia confortabila ca v-ati saturat. Nu e ne­voie sa numarati caloriile. Nimic nu este interzis, toate re­comandarile de fata indica numai o tendinta. Deci, daca veti citi ca e pre­ferabil sa nu cumparati branzeturi gra­se, aceas­ta nu inseamna ca nu mai aveti permisiunea sa le mancati, ci doar ca sunteti sfatuiti sa nu le consumati cu precadere.

Puteti lua trei pana la cinci mese pe zi, la orele care va convin. Introduceti, in meniul dvs. zilnic, de trei ori legume si de doua ori fructe. Mancati cat mai putine dulciuri, pizza, inghe­tata si produse fast-food. Beti apa, ceaiuri, cafea - in schimb, reduceti la minimum raco­ri­toarele si sucurile de fructe din comert.

Sugestiile de mai jos au rolul de a va ajuta sa reduceti asimilarea grasi­milor cu 20-30%, ceea ce echivaleaza cu 60-80 de grame intr-o zi.

Pentru prajit si salate, intre­buin­tati de prefe­rinta ulei de masline si de rapita (1-2 linguri pe zi). Folositi cu economie untul si untura si utilizati tigai cu strat neade­rent. La budinci, pu­teti in­locui, de exem­plu, o parte din smantana cu lapte.

Prajelile si paneurile sunt mai degraba de evitat. Din cand in cand, puneti pe felia de paine branza de vaci degresata, ketchup sau mustar, in loc de unt. Alegeti mai curand branzeturi care sa nu contina mai mult de 45% grasime, ca de pilda feta sau mozza­rella. Dar si mai bune sunt branzeturile care nu depasesc 20% grasime.

Daca doriti sa mancati mezeluri, luati-le pe cele cu continut redus de grasime, ca sunca din piept de curcan, jambonul fiert, fara margine grasa, ori pastrama de vita. Cand aveti de ales, la restaurant sau la un bufet, comandati cartofi fierti, in loc de cei prajiti si de crochete, de asemenea, carne ori peste la gratar, in loc de snitele.

In cazul cand nu puteti renunta la hamburgeri, preferati unul simplu, cu salata, si o sticla de apa plata. Feriti-va de portia uriasa de tocatura cladita pe trei nivele, cu garnitura de cartofi prajiti si cola. Preferati prajiturile de casa, din aluat cu droj­die, celor facute din aluat fraged sau de chec. Nu mancati deloc produse fast-food. sursa: formula-as.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimi dieta alimente proteine colesterol inima
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1467 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018181 (s)