News Flash:

Cum combinam corect cele 4 grupe alimentare

4 Mai 2018
1315 Vizualizari | 0 Comentarii

Nutritionistii impart alimentele in patru mari grupe:

  • Grupa 1: este cea a proteinelor. Aici putem include branza, laptele, iaurtul, ouale, nucile, pestele, carnea rosie, pe cea de pasare, vanatul, soia si derivatele sale.
  • Grupa 2: este cea a carbohidratilor – cereale, produse din cereale (paine, biscuiti, prajituri, etc), miere, cartofi si alte legume care contin amidon, zahar.
  • Grupa 3: apartine legumelor care nu contin amidon: salate, verdeturi de toate felurile, seminte, condimente, ulei de masline, unt, frisca.
  • Grupa 4: aici intra toate tipurile de fructe.

Ideea de baza este aceea ca, in general, este bine sa nu consumi alaturat alimente din anumite grupe, pentru ca poti ingreuna digestia. Problema este de fapt timpul de procesare a alimetelor: unele se digera mai rapid decat altele, iar enzimele necesare digestiei difera de la un aliment la altul. De exemplu, carbohidratii sunt procesati de sucuri digestive alcaline, in timp ce proteinele au nevoie de sucuri acide.  Tocmai de aceea, nu putini sunt specialistii care incurajeaza asocierea corecta a alimentelor pentru controlul greutatii. Pe scurt, un singur tip de alimente asociat corespunzator poate eficientiza digestia si poate impiedica organismul sa retina grasimi si toxine.

Cum combinam legumele sau fructele cand preparam un smoothie

Care este formula corecta:

  • Grupa 1 cuprinde proteinele care produc sucuri acide pentru a se digera, iar tot acest proces este extrem de lent. Este bine sa nu asociezi aceasta grupa cu Grupa 2.
  • Grupa 2 contine carbohidratii produc sucuri digestive alcaline. Acestia se digera rapid si au nevoie de alte enzime decat proteinele. Daca vei alatura alimente din Grupa 1 cu cele din Grupa 2, enzimele si sucurile digestive se vor  neutraliza reciproc, iar hrana nu va mai fi digerata eficient. De aici, pana la balonare, arsuri, durere de stomac sau indigestie, nu este decat un pas.
  • Grupa 3 contine alimente care pot fi digerate atat impreuna cu cele din Grupa 1, cat si cu cele din Grupa 2. 
  • Grupa 4 are fructe care sunt digerate foarte rapid, folosesc enzime complet diferite de grupele anterioare si, tocmai de aceea, trebuie mancate intotdeauna singure, la cel putin 30 de minute distanta fata de celelalte alimente.
     
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nutritionistii alimentele grupe
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1704 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020568 (s)