News Flash:

Cum ajuta somnul in rezolvarea problemelor de sanatate

13 Iunie 2016
1045 Vizualizari | 0 Comentarii
Una dintre cele mai mari probleme ale generatiei actuale este lipsa tot mai acuta a unui somn odihnitor. Acest obicei are efecte nefaste asupra organismului, de aceea este foarte important sa gasim o solutie pentru a-l aduce la normal.
Cercetarile demonstreaza clar ca un program de somn adecvat ne ajuta sa ne ducem mai bine la indeplinire cerintele de peste zi, ajutand, de asemenea, la mentinerea sanatatii mentale si imbunatatirea capacitatii de memorare si de concentrare. 

Lipsa somnului ne urateste
 
Oamenii de stiinta au facut o lista cu sase lucruri care te vor determina sa iti revizuiesti programul de somn si sa incerci sa te asezi in pat mai devreme in fiecare seara. Iata care sunt plusurile unui somn odihnitor: 
1. Somnul tine racelile la distanta. Un studiu publicat in revista medicala JAMA in luna aprilie arata ca oamenii care dorm mai putin de cinci ore in fiecare noapte sunt predispusi dezvoltarii unei raceli sau a unei infectii in organism. 
2. Somnul te ajuta daca obisnuiesti sa faci exercitii fizice. S-a demonstat ca antrenamentele fizice si somnul se influenteaza reciproc. Cu cat una este mai buna, cu atat creste si nivelul celeilalte. Acest lucru este sustinut si de atletii de performanta, care au tot timpul grija la programul lor de odihna. 
3. Somnul iti tine apetitul sub control. in corpul uman exista hormoni care lucreaza tot timpul si produc senzatia de foame sau de saturatie. Studiile de laborator arata ca functionarea acestor hormoni este perturbata atunci cand nu ne odihnim suficient.  De asemenea, cercetatorii sustin ca senzatia de foame are, printre cauze, si lipsa somnului. 
4. Somnul ne ajuta sa prevenim migrenele: Un studiu realizat in Coreea de Sud arata ca lipsa somnului si stresul sunt printre cele mai frecvente cauze ale aparitiei migrenelor.
5. Somnul ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange. Un studiu publicat in revista Diabetologia arata ca un tanar student care a petrecut trei nopti invatand si fara sa aiba un somn adecvat a dezvoltat conditii pre-diabetice. Cercetatorii au descoperit ca acizii grasi liberi intrasera in sange, ceea ce a facut ca insulina din organism sa nu mai fie capabila sa-si duca la capat sarcina de reducere a nivelului de zahar din sange. 
6. Somnul este de ajutor in lupta cu obezitatea. Foarte multe studii observationale au aratat ca exista o legatura intre lipsa somnului si obezitate, atat in cazul copiilor, cat si in cazul adultilor. Acest lucru poate fi explicat prin faptul ca oamenii somnorosi nu vor avea energia necesara pentru a face exercitii fizice. De asemenea, lipsa somnului influenteaza negativ si functionarea metabolismului. 
Concluzia: Trebuie sa dormi mai mult. Poti incepe o reconstructie a programului tau de odihna impunandu-ti o ora fixa de culcare si un program cat de scurt de miscare in fiecare zi. 

Prea mult somn strica. Vezi ce risti daca ai tulburari de somn
 
sursa: gandul.info
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn odihnitor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1725 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013525 (s)