News Flash:

Cum ajuta autosugestia in tratarea stresului

9 Ianuarie 2014
1616 Vizualizari | 0 Comentarii
In viata de zi cu zi apar multe situatii stresante, uneori nejustificate. Frica, lipsa increderii in propria persoana si indoielile ne impiedica sa raspundem acestor situatii si sa implementam strategiile adecvate. 
Autosugestia este una din solutiile pe care le putem folosi pentru a traversa cu succes experientele stresante
Care este principiul autosugestiei?
Principiul stiintific al autosugestiei se bazeaza pe utilizarea resurselor inconstientului, care au o putere importanta asupra constientului. Ideea este ca, pentru creierul nostru, imaginatia este o realitate pe care o poate folosi ca resursa in situatii reale, potrivit ele.ro. 
De exemplu, daca ne pozitionam intr-o postura de esec, de exemplu ne gandim ca o sa picam un examen, creierul nostru elibereaza emotii negative, ce ne vor influenta direct deciziile si capacitatile in sens negativ. 
Daca, dimpotriva, ii spunem creierului ca munca noastra va fi incoronata de succes, el va elibera emotii ce ne vor ajuta sa ne dezvoltam atitudini pozitive. Rezultatul: ne vom mobiliza actiunile pana cand vom obtine ceea ce ne dorim. 
Autosugestia consta deci in trimiterea catre creier a unor imagini mintale pozitive ale realizarilor noastre. Aceste sugestii ne permit sa ne stapanim reactiile si sa ne orientam toate capacitatile spre realizarea unui obiectiv. 
Pentru a reusi, exista mai multe posibilitati. Vizualizarea situatiilor de succes constituie una dintre variantele de autosugestie, in timpul careia trebuie sa-ti imaginezi totul, cu lux de amanunte. De exemplu, daca urmeaza sa dai un examen, va trebui sa-ti imaginezi reusita, aplauzele, felicitarile juriului, notele bune si toate consecintele care decurg din aceasta reusita. 
Acest exercitiu de imaginatie mintala trebuie sa dureze mai mult de un sfert de ora, aproximativ o jumatate de ora, si trebuie sa fie repetat regulat, pentru a insista bine asupra detaliilor si a impregna creierul cu aceasta situatie pe care el o va considera drept scenariu de baza, ca va fi realizat. 
O alta posibilitate de autosugestie este metoda Coue. 
Metoda Coue de autosugestie
Metoda Coue a cunoscut un mare succes in SUA, desi este mai putin practicata in Europa, si este adoptata in numeroase situatii de management. Ea consta in pronuntarea unor cuvinte de incurajare: Voi reusi!. 
Faptul de a verbaliza aceste situatii genereaza in creier o imagine reala a succesului, pe care o va lua drept realitate si va lua intreprinde actiunile necesare pentru realizarea ei. 
Metoda Coue cuprinde 3 etape:
Definirea scopului: Ce voi face? Ce rezultat voi obtine?
Practicarea autosugestiei intr-o atmosfera relaxanta: "Voi realiza ceva". 
Repetarea autosugestiei de mai multe ori pe zi in timpul perioadei de stres. 
Autosugestia prin oricare din aceste doua metode se bazeaza pe ideea ca creierul nostru nu distinge realitatea de imaginar. Daca ii trimitem imagini pozitive, vom adopta atitudini pozitive si nu ne vom teme de situatie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

situatii stresante autosugestia experientele stresante
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1483 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014131 (s)