News Flash:

Cum adaptam dieta la stilul de viata

4 Decembrie 2017
410 Vizualizari | 0 Comentarii

Multe diete dau gres tocmai pentru ca nu se potrivesc cu stilul de viata. Desi avem la dispozitie multe diete din
care putem alege, nu toate se pliaza pe fiecare persoana si asta pentru nu oricine depune acelasi efort intelectual
sau fizic zilnic. Nu se recomanda unor persoane sa manance mai mult decat au nevoie cum altora chiar li se
recomanda sa manance mai mult si mai calitativ.
 
De exemplu, o persoana care duce o viata sedentara nu are voie sa manance multi carbohidrati si grasimi, pentru
ca in lipsa efortului fizic, kilogramele multe in plus nu vor intarzia sa apara. La polul opus, persoanele care sunt
zilnic pline de diverse activitati ce presupun miscare nu vor avea energia necesara daca au un regim alimentar
sarac din punct de vedere nutritional. Cand senzatia de foame apare destul de des, iar tu esti o persoana activa
este clar ca nu te hranesti corespunzator.

Dieta Andreei Berecleanu, cu ajutorul careia a slabit 8 kilograme
 
Daca tii cont de nevoile corpului tau si vei aborda un stil de viata sanatos cat de mult se poate, nu va trebui sa tii
diete restrictive niciodata. Ce fac acestea in fond? Te ajuta intr-adevar sa slabesti, dar nu va fi o slabire de lunga
durata, pentru ca dupa incheierea dietei vei reveni la obiceiurile alimentare nesanatoase care te-au adus in stadiul
de a dori sa slabesti si vei depune de doua ori mai multe kilograme. Nu mai zic ca pe parcursul unei diete stricte
te vei simti rau, nu vei avea energie, iti vei demineraliza organismul si vei cauta o frustrare mare. Pentru a evita
toate aceste neplaceri, cel mai bine este sa alegi diete sanatoase, care au rezultate lente, dar sigure si pot fi
tinute in mod permanent.

 Cum se adapteaza dieta? 

Adaptarea dietei la nevoile organismului se face destul de usor. Nu ai neparat nevoie de un nutritionist ca sa te
indrume, daca nu iti poti permite sa apelezi la serviciile lui. Iata care sunt pasii:
 

  1. Mai intai trebuie sa-ti analizezi stilul de viata ca sa vezi in ce categorie te incadrezi – a persoanelor sedentar sau a celor active. Daca esti o persoana care petrece prea mult timp in fata calculatorului si nu faci deloc miscare pe motiv ca nu ai timp este clar ca esti o persoana sedentara; daca esti o persoana al carei job presupune sa fie mereu pe drumuri de colo colo, depui munca fizica sau pur si simplu esti pasionat de sport este  clar ca esti persoana acti
  2. Tine cont de cat efort intelectual depui zilnic – ca si in cazul efortului fizic, ai nevoie de o alimentatie corecta care sa suplineasca efortul, altfel nu vei avea capacitatea de a te concentr.
  3. Urmareste cam in ce moment al zilei ramai fara energie si simti nevoia sa iei gustari nesanatoase 
  4. Tine cont daca ai pofte dese de mancare sau nu

 
Care este alimentatia pentru persoanele sedentare? 

In aceasta categorie, probabil se vor regasi multi dintre voi si asta pentru ca societatea este de asa natura,  sa
petrecem cat mai mult timp la birou si sa nu mai avem timp de portia de miscare zilnica. Din pacate,
sedentarismul este calea spre obezitate, dar si spre multe alte afectiuni comune grave. 
 
Persoanele sedentare depun de regula mult efort intelectual asa ca li se recomanda sa nu depaseasca zilnic 1800
de calorii si sa respecte cele 3 mese principale ale zilei ca sa fie usor la calcularea caloriilor. Meniul trebuie sa fie
cat mai variat si sa cuprinda alimente sanatoase si cu putine calorii. Efortul intelectual ridicat necesita consumul
de:

Dieta cu iaurt, o reteta rapida de slabire usor de tinut si care nu afecteaza sanatatea


Produse lactate scazute in grasimi:

 

  • Cereale integrale
  • Legume verzi si multa verdeata
  • Se accepta si carnea, dar sa fie de pui, vita, curcan sau peste, gatita la grill sau fiarta
  • Alimente ce contin vitamine din complexul B-urilor 

 
Meniul trebuie sa arate in acest mod:

 

  •  Micul dejun – sa nu depaseasca 300 de calorii; poti consuma 1 iaurt, 1-2 oua tari sau cereale integrale
  •  Pranz – 1 supa de legume sau de pui, putina carne slaba la grill si o salata de legume
  •  Cina – salate verzi cat mai simple si ai grija sa nu mananci dupa ora 19:00

Care este alimentatia pentru persoanele active?

  Persoanele active au nevoie de:

  1. Proteine animale si vegetale – ai nevoie de doza zilnica de 10-15 grame
  2. Carbohidratii buni – dau energie si nu ingrasa
  3. Grasimi sanatoase – ulei de masline, fructe oleaginoase si peste
  4. Vitamine si minerale – te ajuta sa ai energie zilnic si sa sustii buna functionare a organismului
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1595 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023873 (s)