News Flash:

Controleaza-ti pofta de mancare in mod natural

16 Iulie 2017
902 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca ai des diferite pofte alimentare, atunci cu greu vei putea face fata unei felii delicioase de tort sau a unui bol cu chipsuri crocante. Îti este destul de greu sa rezisti tentatiei si te rasfeti cu diferite preparate ori de cate ori ai ocazia. Dar ceea ce nu stii este ca aceasta pofta de mancare mare este data de consumul unor anumite produse care stimuleaza foarte tare apetitul.

Alimentele procesate sunt pline de zahar si aditivi care de fapt, maresc apetitul, ceea ce duce la un consum mai mare de calorii.

Este adevarat. Exista cateva motive psihologice si emotionale pentru care ai pofta de anumite alimente - si exista solutii pentru controlarea acestei probleme.

Anumite ingrediente s-ar putea sa actioneze exact invers dupa ce le-ai mancat, în loc sa te sature îti confera o pofta si mai mare de mancare.

Mananci prea mult? Iata cum poti taia pofta de mancare

Exemple:
Aspartam
Sirop de porumb bogat în fructoza
Lapte (laptele pasteurizat, nefermentat)
Alimente procesate (paine, chipsuri, bomboane, fursecuri, gogosi, prajituri)
Sare rafinata
Zahar
Gluten

Pofta alimentara fizica pentru produse sau aditivi poate fi rezultatul unei alergii alimentare (se întampla foarte des cu laptele si glutenul). Mai poate fi vorba de simplu fapt ca mancarea creeaza un raspuns biochimic care duce la o pofta mai mare de mancare (zahar, sirop de porumb, sare rafinata). În aceste cazuri se poate vorbi foarte bine de aparitia dependentei.

La fel ca în cazul drogurilor, consumul de zahar poate elibera dopamina, pentru a stimula centrul de recompensare din creier. Iar la fel ca în cazul oricarui drog, poti dezvolta o toleranta la alimentele bogate în zahar - atunci cand ai nevoie sa mananci din ce în ce mai mult pentru a primi aceiasi senzatie de bine si placere.

Metode de controlare a apetitului crescut:
Evita zaharul si alimentele procesate - zaharul duce la producerea de mai multa insulina, care blocheaza leptina, hormonul care reduce apetitul si induce arderea grasimilor. Alimentele procesate sunt pline de zahar si aditivi care de fapt, maresc apetitul, ceea ce duce la un consum mai mare de calorii.
Din moment ce este important gustul dulce, poti înlocui zaharul cu stevie sau alti îndulcitori naturali.

Alimentul care iti reduce pofta de mancare

Include alimente si bauturi fermentate - consumul de alimente si bauturi fermentate este una dintre cele mai eficiente si sanatoase moduri de reducere a poftei de mancare. Ce este cel mai important, microflora din produsele fermentate te ajuta sa echilibrezi ecosistemul intern si reduce din pofta de dulciuri.

Examineaza stilul de viata - aceste pofte necontrolate au si o componenta emotionala. Tindem sa înlocuim anumite aspecte care ne lipsesc, cu mancare. Atunci cand te simti trist consideri ca niste ciocolata sau înghetata te vor face sa te simti mai bine. Creierul înregistreaza senzatia de placere din timpul savurarii dulciurilor, si data viitoare cand vei avea aparte de aceleasi sentimente de tristete si amaraciune, te vei întoarce la alimentele care ti-au indus o stare de confort.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pofte alimentare tort chipsuri crocante
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1492 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020212 (s)