News Flash:

Consumul de ulei si grasimi. 4 reguli pe care sa le respecti

7 Octombrie 2011
3716 Vizualizari | 0 Comentarii

Grasimile animale si vegetale apar in majoritatea produselor pe care le consumam, dar de multe ori se face exces si ajungem sa ne imbolnavim, pentru ca nu realizam cat de importanta este folosirea lor cu moderatie. Iata cateva reguli pe care ar trebui sa le respecti:

1. Nu te baza doar pe ulei vegetal
Conform Men's Health, uleiul de porumb, de soia si alte tipuri de uleiuri vegetale au un continut foarte ridicat de omega 6, acesti acizi fiind buni pentru organism atunci cand sunt combinati cu omega 3. Cand exista un dezechilibru, pot aparea procese inflamatoare necontrolate in corp.

Astfel apar boli de inima, diabet si chiar cancer, potrivit unui studiu recent. 

2. Extinde-ti gusturile
Nu toate grasimile sunt la fel de periculoase, intrucat nu au aceeasi structura, asa ca trebuie sa le alegi pe cele mai sanatoase. Incearca pret de o perioada dieta mediteraneana, bazata pe peste, ulei de masline, branza si alte produse sanatoase si vei vedea ca te vei simti mai bine, desi nu te vei infometa.

Incearca stilul frantuzesc facand omleta cu un strop de unt sau foloseste ulei de masline cand rumenesti ceapa pentru un sos de paste, in stil asiatic.

3. Este in regula sa folosesti unt
Contrar a ceea ce se crede, untul poate fi folosit in alimentatie fara sa creeze probleme, dupa cum afirma seful departamentului de nutritie de la Harvard. El spune ca nu exista dovezi concludente care sa lege acest aliment de bolile cardiovasculare, atat timp cat nu este consumat in exces.

5 grasimi care scad colesterolul

Margarina are cel putin 80% uleiuri vegetale, ceea ce inseamna si grasimi rele, astfel incat este mult mai bine sa consumi unt, care este natural. Daca alegi unul degresat vei ingera cu o treime mai putine calorii, astfel incat iti vei putea mentine si silueta.

4. Ai grija ce cantitati folosesti la gatit
Uleiurile au de regula in jur de 100-125 de calorii pe lingura, asa ca este bine sa le folosesti cu atentie in ceea ce priveste cantitatea. Cand le cumperi de la magazin, evita-le pe cele cu ulei hidrogenat, lucru ce poate fi facut destul de greu la restaurant.

Iata ce iti ofera fiecare tip de ulei in parte:

Uleiul de rapita are rata de omega 6-omega 3 de 2:1, asa ca este bun pentru gatit, fiind destul de rezistent la incalzire si neavand o aroma puternica.

Uleiul de masline are rata de 13:1, ceea ce inseamna ca este plin de antioxidanti care apara organismul de cancer. Este bun la salate si in combinatie cu legume.

Untul are rata de 7 la 1, poate ajuta la prevenirea cancerului si nu afecteaza nivelul de colesterol. Este bun in alimentele gatite la cuptor si in sosuri.

Uleiul de arahide: are nenumarati acizi omega 3, ceea ce creste colesterolul bun. In plus, punctul de firbere este foarte ridicat, asa ca este indicat in prajitul carnii.

Uleiul de susan: are antioxidanti si grasimi bune.

Margarina trebuie evitata pe cat posibil, caci este plina de substante nesanatoase. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

extinde-ti gusturile untul margarina
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1738 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021364 (s)