News Flash:

Consuma aceste alimente, bogate in dopamina, si vei fi mai energic si mai bine dispus

16 August 2016
2662 Vizualizari | 0 Comentarii
Dopamina este o substanta simpla care joaca un rol esential in sanatatea si conditia ta fizica. Este produsa in mod natural in creier si este responsabila pentru echilibrarea nivelului de energie si de buna ta dispozitie. Mai pe scurt, datorita prezentei dopaminei te simti fericit.
In lipsa ei, poti resimti depresie, tristete, lene, lipsa de interes, dar si pofta pentru anumite mancaruri sau chiar dureri cronice. Pe de alta parte, daca nivelul de dopamina este unul optim, atunci te vei afla intr-o dispozitie buna, vei simti placere, vei ramane concentrat asupra activitatilor pe care trebuie sa le desfasori si vei avea un apetit normal.

Dopamina, responsabila de placerea pentru muzica sau mancare

Afinele si spirulina
Conform unui studiu din 2005 publicat in revista „Neurologie experimentala", o dieta bogata in afine si spirulina - alge verzi-albastre - a imbunatatit nivelul de dopamina la animalele de laborator. Aceste alimente au diminuat inflamatia in organism, au limitat leziunile provocate de radicalii liberi restabilind, totodata, nivelurile de dopamina, dupa ce acestea au fost modificate de catre cercetatori. Studiul sugereaza ca si alte alimente bogate in antioxidanti pot avea un efect similar asupra reducerii inflamatiei si mentinerii nivelurilor sanatoase de aminoacizi.

Surse animale
Middle Tennessee State University sugereaza ca orice aliment bogat in proteine ​​animale poate ajuta la cresterea nivelurilor de dopamina in organism. Pot fi amintite mai multe soiuri de peste, carnea de pui, curcan dar si alte sortimente de carne de pasari de curte. De asemenea, pot fi incluse aici si ouale. Aceste alimente bogate in tirozina ofera o modalitate eficienta de mentinere sau crestere a depozitelor de dopamina.

Surse non-animale
Pentru vegetarieni, unele produse din plante pot contribui la refacerea sau cresterea nivelurilor dopaminei. Middle Tennessee State University recomanda branza, iaurtul si laptele, precum si produsele alimentare care sunt bogate in aceste ingrediente. Aceste optiuni sunt potrivite pentru unii vegetarieni, dar nu si pentru vegani. Veganii care urmaresc cresterea aportului de tirozina pot incerca semintele de dovleac sau susan, migdalele, alunele sau diverse legume. Conform Centrului de Sanatate de la Universitatea din Michigan, multe alimente care sunt bogate atat in proteine cat ​​si in carbohidrati pot determina cresterea nivelului de dopamina. Tofu si majoritatea produselor pe baza de soia, de asemenea, sunt surse bogate de tirozina.

Plan pentru reglarea dopaminei la copii


Alte surse

Potrivit Centrului Medical Maryland, graul si ovazul integral, care sunt bogate in proteine ​​si carbohidrati, pot furniza un nivel ridicat de aminoacizi precum tirozina. Acelasi lucru este valabil pentru avocado, care este, de asemenea, plin de grasimi sanatoase. Atat bananele cat si fasolea lima sporesc nivelurile de dopamina in timp.

sursa: livestrong.com

dopamina sanatatea mod natural creier dispozitie buna placere
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1611 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023733 (s)