News Flash:

Constipatia: combate-o eficient prin 5 metode!

25 Iulie 2012
1985 Vizualizari | 0 Comentarii

Digestia neregulata poate adauga cativa centimetri buni pe talie si provoaca disconfort. Femeile sufera cel mai mult de constipatie, aceasta afectiune ale carei simptome sunt balonarile si scaunele dure, greu de eliminat. Iata care sunt cauzele posibile si metodele pentru combaterea constipatiei!

Majoritatea oamenilor stiu sa recunoasca simptomele constipatiei, dar nu stiu cu ce frecventa ar trebui sa mearga la baie. De la o frecventa de 2-3 ori pe saptamana pana la 2-3 ori pe zi, e in ordine. Important e ca tranzitul sa fie usor, fara dureri, fara hemoroizi.

Cauze

Constipatia este adesea consecinta unui stil de viata dezechilibrat, a unei diete sarace in fibre, a hidratarii insuficiente si a lipsei activitatii fizice. Ea este insa si efectul unor tulburari psihice, precum stresul, depresia si anxietatea. Genele joaca si ele un rol, dar secundar. Unele medicamente, precum antidepresivele, antihipertensivele, cele pentru tratamentul bolii Parkinson, provoaca si ele constipatie. Si suplimentele alimentare, precum calciul si fierul, pot frana tranzitul intestinal.

Iata ce poti face pentru a combate constipatia:
•  Mananca mai multe fibre

Aportul recomandat de fibre este de 25-50 g pe zi. De exemplu: 2 felii de paine integrala, o jumatate de cana cu zmeura, o cana de fasole verde si un mar totalizeaza peste 35 g de fibre.

Alimentele bogate in fibre sunt cerealele (germeni si tarate, faina de grau si faina de grau, paine de secara cu seminte), fructe proaspete (in special fructe de padure), nuci, smochine si prune uscate, legume si leguminoase (naut, linte si fasole). Cresterea portiei de fibre previne flatulentele si diareea, dar si inrautatirea constipatiei.
•  Sport regulat

Scopul tau este sa fii activa fizic de cel putin 3 ori pe saptamana timp de 30 de minute sau mai mult. Activitatea fizica stimuleaza muschii intestinali, reduce timpul de tranzit intestinal, astfel incat fecalele sunt mai hidratate, deci mai usor de eliminat.
•  Bea multa apa

Impotriva constipatiei se recomanda 8 pahare cu apa pe zi. Apa lubrifiaza intestinele si umezeste alimentele pe care le digeri, ceea ce faciliteaza tranzitul.
•  Redu stresul

Stresul are un efect semnificativ asupra digestiei. Se spune ca intestinele sunt creierul mic al corpului uman. Creierul si intestinele sunt foarte strans legate. Atunci cand creierul este stresat, si intestinele sunt. In plus, persoanele aflate sub stres au de obicei o dieta dezechilibrata si nu fac sport.
•  Asculta-ti corpul

Scaunele sunt legate de ceasul biologic al corpului tau. Daca ignori semnele care te indeamna sa te duci la baie, colonul va avea mai mult timp sa deshidrateze fecalele, care vor fi eliminate mai greu. (O idee: fa-ti timp in rutina de dimineata pentru a merge la baie.)

www.ele.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cauze sport regulat redu stresul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1419 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013691 (s)