News Flash:

Condimentul care lupta cu inflamatiile, cancerul, boala Alzheimer, depresia. Iata cat de mult si cat de des ar trebui consumat

10 Februarie 2016
46801 Vizualizari | 0 Comentarii
Oamenii au folosit condimente de secole, atat pentru a imbunatati gustul mancarii, cat si pentru proprietatile medicinale. Turmericul (curcuma), unul dintre cele mai apreciate condimente, a fost folosit inca de acum 4.500 de ani, potrivit unor vestigii arheologice descoperite in Asia.

Aceasta planta de la care se consuma radacina este extrem de eficienta in cazul mai multor probleme de sanatate intre care diabetul zaharat, boli de inima, artrita, psoriazisul, boala Alzheimer si cancerul.

10 remedii naturiste cu sofran indian (turmeric)

Beneficii pentru sanatate
In mod traditional, turmericul a fost folosit in tratamentele pentru alergii, raceli, artrita, probleme de digestie si pietre biliare. Mai mult, are un efect remarcabil atunci cand este utilizat ca un tratament de infrumusetare. Cremele si sapunurile care contin acest ingredient devin tot mai populare in zilele noastre.

Turmericul si curcumina

Turmericul contine numerosi compusi cu proprietati terapeutice, dar cu toate acestea, unul singur are un potential urias scos in evidenta de numeroase cercetari. Acest ingredient puternic se numeste curcumina si are numeroase efecte benefice sanatatii. Desi turmericului ii sunt atribuite efecte terapeutice uimitoare, in realitate, cele mai multe studii s-au facut asupra curcuminei. Explicatia este una simpla: studiile se fac mai usor pe un compus izolat, acesta putand fi mai bine cercetat.

Potrivit studiilor, curcumina este eficienta in reducerea riscului de atac de cord, reducerea alergiilor, a durerilor cauzate de artrita, controleaza diabetul zaharat, previne Alzheimerul si depresia.

Mai mult decat atat, s-a dovedit ca turmericul are cel putin 10 antioxidanti, peste 20 de compusi antibiotici, 12 cu actiune antiinflamatoare, 14 anticancer. Si asta doar din ce se cunoaste.

Condimenteaza mancarea cu turmeric daca vrei sa slabesti


Afectiuni prevenite si tratate cu turmeric
Alzheimer
S-ar parea ca in mediul rural in India se inregistreaza cea mai scazuta rata a bolii Alzheimer din toata lumea. Curcuma contine peste 200 de ingrediente care au fost studiate ca fiind potential utile in tratamentul bolii Alzheimer.
Turmerone, un alt ingredient din curcuma, declanseaza producerea de noi neuroni si stimuleaza creirul. Aceasta caracteristica poate fi utila in numeroase boli cerebrale degenerative, cum ar fi Parkinson, leziuni cerebrale traumatice, Alzheimer, accident vascular cerebral.

Artrita

Turmericul este un puternic antiinflamator, de aceea este foarte util in cazul artritei, administrat atat intern cat si extern. Potrivit unui raport, turmericul conduce la o imbunatatire pe termen lung a durerii si a functiei in cazul osteoartritei. In acest caz, se ia o capsula (400-600 mg) de trei ori pe zi, sau 0,5-1,0 gram pana la 3 grame de radacina turmeric pudra pe zi.

Cancer

Acest condiment este un fantastic agent anticancer. Acesta distruge efectiv doar celulele canceroase, nu si pe cele sanatoase.
Dr. Saraswati Sukumar, un oncolog de la Universitatea Johns Hopkins School of Medicine, a efectuat cateva studii privind efectele anticancer ale acestui condiment. Acesta a descoperi ca efectul tumericului este mai puternic atunci cand este consumat in diverse preparate decat atunci cand este luat sub forma de supliment.

Depresie

Turmericul are un efect antidepresiv incredibil si s-a dovedit ca este mai puternic decat fluoxetina (Prozac).
El scade hormonul stresului, cortizolul, si creste nivelul de serotonina, neurotransmitatorul care este responsabil pentru starea de bine. Mai mult, este un tratament complet natural si nu are efecte secundare. Poate fi administrat atat sub forma de supliment, cat si adaugat in mancare. De asemenea, poate fi conditii de siguranta cu alte anti depresie remedii naturale.

Turmericul s-a dovedit eficient si in tratarea durerilor de spate, mai ales a celor din zona lombara. 

Cel mai eficient antiinflamator natural pentru sciatica. Vezi cum il poti folosi

Cum imbunatatim absorbtia curcuminei
Curcumina nu este foarte bine absorbita de organism, asa ca poate trece prin intestin fara a utilizata in totalitate. Pentru a stimula absorbtia acestui ingredient, trebuie sa amestecati turmericul cu piper negru. Piperina, un ingredient activ in boabele de piper creste absorbtia curcuminei cu 2.000%!

Mai mult decat atat, curcumina este solubila in grasimi, astfel incat biodisponibilitatea sa este imbunatatita atunci cand turmericul este gatit in ulei. Bucataria indiana cunoaste acest aspect al condiment si foloseste uleiul de susan, arahide, cocos, precum si ghee.

Ceaiul de turmeric
Acest ceai este un mod minunat de a incorpora acest condiment in dieta ta. Pentru a pregati acest ceai, ai nevoie de 1/2 lingurita de praf de turmeric la o cana de apa. Lasa sa fiarba 10 minute, strecoara si bea. Trebuie sa va avertizam ca gustul nu este dintre cele placute, fiind un ceai amar. Prin urmare, mai jos aveti o alta varianta de ceai, care are un gust mai bun si creste si biodisponibilitatea turmericului.

Ingrediente
curcuma pulbere 1/2 lingurita
ulei de cocos 1 lingura
1/2 cana lapte de cocos (se poate inlocui cu lapte de migdale sau lapte de vaca )
apa 1/2 cana
miere sau stevie (dupa gust)

Mod de preparare:
Adauga curcuma pulbere in apa fiarta si se fierbe usor timp de 10 de minute. Apoi, se adauga laptele de cocos si uleiul si se lasa sa se raceasca. Abia cand s-a mai racit se indulceste. In functie de gust puteti experimenta cu ingredientele si proportiile. In loc de ulei de nuca de cocos, puteti adauga ghee.

Ce se intampla in organismul tau atunci cand consumi zilnic turmeric

Cum dozam turmericul
Cel mai frecvent, folosim turmeric sub forma unui condiment uscat. Cu toate acestea, se poate cumpara si ca radacina proaspata. Universitatea Maryland recomanda urmatoarele doze pentru adulti:
Tinctura (1: 2): 15-30 picaturi, de 4 ori pe zi
Pudra de radacina uscata: 1-3 grame pe zi
Extract fluid (1: 1): 30-90 de picaturi pe zi
Radacina taiata: 1,5-3 grame pe zi

In cazul unui supliment pulbere standardizat, doza recomandata este 400-600 mg, de 3 ori pe zi.

turmericul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1598 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029921 (s)