News Flash:

Complicatiile care apar in cazul dietelor lungi

10 Ianuarie 2011
1998 Vizualizari | 0 Comentarii

Atunci cand vrem sa pierdem cateva kiograme cautam repede o dieta. Nutritionistii, insa, ne atrag atentia ca regimurile de slabit restrictive care se intind pe o durata lunga de timp ne pot face mai mult rau decat bine.


Malnutritia si slabirea sistemului imunitar sunt primele consecinte ale dietelor tinute la nesfarsit. De asemenea, anemia, deficientele de vitamine si minerale sunt alte probleme cu care se  pot confrunta persoanele care, desi au scapat de kilogramele in exces, continua sa tina regimul ales.

"In cazul regimurilor hiperproteice, riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare este destul de mare. Anorexia nervoasa si bulemia sunt alte boli care duc la deces", a precizat prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, pentru Gandul.


Nutritionistii sustin ca un regim de slabire trebuie continuat cu unul de intretinere si ca, odata ajunsi la greutatea dorita, anumite alimente, interzise in dieta, trebuie reintroduse treptat.  Pentru a evita efectul yo-yo este necesar sa nu revenim la vechile obiceiuri alimentare si sa uitam de alimentele bogate in calorii.


De asemenea, nu sariti peste cele trei mese ale zilei, iar jumatate din continutul farfuriei trebuie sa fie legume. Grasimile, desi hulite, nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica, deoarece joaca un rol esential in biologia celulelor, tesuturilor si organelor. "Important este sa ne alegem sursele sanatoase de grasimi, care sa ne aduca si beneficii, pastrandu-ne in acelasi timp greutatea. Pestele, bogat in acizi grasi Omega 3 si 6, reprezinta cea mai importanta sursa de grasimi «bune» pentru organism", precizează prof. dr. Mencinicopschi.


Laptele, alimentul complet
Micul dejun este cea mai importanta masa pentru ca ofera organismului energia de care are nevoie pe tot parcursul zilei. Potrivit dr. Mihaela Bilic, un exemplu sanatos pentru mic dejun consta intr-un iaurt mic, de 150 de grame, servit impreuna cu o banana taiata felii. Nu alegeti iaurt cu fructe sau cu musli pentru ca are adaos mare de zahar si, din punct de vedere caloric, se apropie de inghetata. Laptele este singurul aliment complet. "Un pahar de iaurt de 150 de grame furnizează 50% din necesarul zilnic de fosfor al unui adult si 40% din nevoia de calciu", a declarat Mihaela Bilic.

Citeste si: 


Factori mai putini stiuti care favorizeaza obezitatea

Lista alimentelor pe care nu le ocoli daca vrei sa slabesti

Cercetatorii au cazut de-acord asupra greutatii ideale. Vezi daca te incadrezi in standard
 
Ce poti manca seara fara sa te ingrasi

6 sfaturi pentru a-ti mentine greutatea ideala 

si minerale grasimile dr mih
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1338 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011829 (s)