News Flash:

6 obiceiuri zilnice care te imbatranesc prematur

6 Ianuarie 2016
2774 Vizualizari | 1 Comentarii
Trecerea timpului este inevitabila, dar modul in care anii isi lasa amprenta pe chipul si corpul tau depinde si de obiceiurile zilnice. Iata care sunt obiceiurile care te imbatranesc mai repede:

1. Alimentatia nesanatoasa
Programul de lucru, responsabilitatile zilnice s-ar putea sa nu-ti permita sa gatesti zilnic si atunci mananci in graba, ceea ce ai la indemana. Semipreparate, alimente congelate sau gatite instant in cuptorul cu microunde ar trebui sa fie alegeri ocazionale, nu de zi cu zi.

Un alt obicei frecvent asociat de multe ori stresului este sa iti umpli farfuria cu carnuri, alimente bogate in grasimi, faina alba si zaharuri rafinate. Acestea provoaca inflamatii, crestere in greutate si cresc colesterolul rau.

Solutia: Bea sucuri naturale din portocale, lamaie, ananas si capsuni. Incearca in fiecare zi sa mananci o salata bogata si diversificata care sa contina legume proaspete, carne slaba, peste si nuci. In plus, este obligatoriu sa renunti la sare si la zaharul rafinat. Vei vedea diferenta in oglinda!

Ce sa mananci ca sa imbatranesti mai greu

2. Expunerea fara masura la soare
Ne place soarele, dar in timp ce o expunere moderata, in anumite momente ale zilei este benefica pentru ca ofera organismului aportul necesar de vitamina D, excesul este daunator.

Expunerea la soare excesiva accelereaza procesul de imbatranire, soarele fiind un inamic al sanatatii pielii atunci cand te expui in mod regulat fara sa aplici un produs de protectie solara.

Solutia: Include in ingrijire zilnica si folosirea unei creme de protectie solara. Exista pe piata multe produse cosmetice si lotiuni care au incorporate in compozitie si substante care te protejeaza impotriva razelor solare.

3. Stresul si emotiile negative
Suferinta constanta si indelungata este unul dintre factorii principali ce stau la baza procesului de imbatranire. Stresul care se manifesta zilnic, devine cronic si poate scadea semnificativ calitatea vietii. In timp, ajungi sa nu te mai poti bucura nici de cele mai simple lucruri, cum ar fi compania persoanelor dragi sau acele momente de fericire pura si simpla.

Daca te lasi acaparat de suferinta si tristete, sanatatea ta va fi profund afectata. Depresia este intotdeauna insotita de probleme de natura fizica: migrene, afectiuni digestive si dureri musculo-scheletice. Aceasta combinatie dintre suferinta fizica si cea psihica are ca rezultat un proces rapid de imbatranire. Este o consecinta inevitabila.

Solutia: invata sa-ti controlezi nivelul de stres. Stabileste-ti un set de prioritati si incearca sa duci o viata linistita, incarcata de speranta, vise si proiecte imbucuratoare. Cultivand emotii pozitive, echilibrul interior se va traduce prin frumusete exterioara.

4. Deshidratarea
Hidratarea corespunzatoare este vitala pentru sanatatea intregului corp si a pielii si, de asemenea, pentru bunastarea generala. Apa ajuta la functionarea optima a organismului, eliminand toxinele si toate substantele daunatoare ce provoaca inflamatii si o imbatranire prematura.

Solutia: Este important sa bei intre sase si opt pahare cu apa pe zi. Daca nu te incanta gustul apei simple, adauga putina zeama de lamaie.

Stiai ca asta te poate imbatrani prematur?

5. Monotonia
Fiecare are obligatii zilnice, dar este important sa facem unele schimbari din cand in cand pentru a nu ne lasa coplesiti de rutina. Monotonia, absenta unor noi stimuli care sa ne ajute sa invatam si sa crestem ca oameni duc la scaderea activitatii corpului si a creierului.

O viata fara anumite imbolduri si motive de entuziasm te poate face sa te simti deprimat si lipsit de motivatie. Creierul are nevoie de stimulente zilnice pentru a se mentine tanar si sanatos.

Solutia: Rezerva-ti in fiecare zi macar o ora numai pentru tine. Fa o plimbare, inscrie-te la un curs online, urmeaza-ti un hobby... Experienta castigata, lectiile invatate si amintirile acumulate te ajuta sa te mentii mereu tanar si plin de viata.

6. Insomnia
Insomnia accelereaza procesul de imbatranire. Un somn linistit si de durata te ajuta sa te trezesti odihnit si revigorat. Urmeaza sfaturile de mai jos pentru a te bucura de un somn adecvat:

- Serveste o cina usoara cu cel putin doua ore inainte de culcare.
- Inchide calculatorul si telefonul cu doua ore inainte de culcare.
- Fa o plimbare scurta de o jumatate de ora.
- Fa un dus fierbinte.
- Citeste o carte ce iti odihneste mintea si lasa somnul sa vina de la sine.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatia nesanatoasa deshidratarea monotonia insomnia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

sibnet  | #6471
Selectam colaboratori pentru activitate la domiciliu. Se poate lucra si part-time. Sunt necesare cunostinte minime de navigare pe internet, lucru cu fisiere pdf si word si minim studii medii.
Detalii la adresa de email: sibnet@usa.com
Introduceti comentariul dumneavoastra
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1774 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019786 (s)