News Flash:

Grasimile saturate si cele trans sunt rele pentru inima. Dieta prin care evitam bolile cardiace

15 Martie 2018
539 Vizualizari | 0 Comentarii
Grasimile saturate

Cele mai bun lucru pe care il putem face pentru a avea o inima sanatoasa sunt dieta echilibrata, sportul regulat si sa renuntam la fumat. Doua tipuri de grasimi sunt in mod special daunatoare pentru inima: cele saturate si trans.

Indiferent de varsta, ar trebui sa reducem aportul de grasimi saturate provenite din produsele animale si din cele prajite intens. Acestea contin grasimi saturate care blocheaza arterele. De evitat sunt si grasimile trans care se gasesc in produsele hidrogenate precum margarina, produsele semipreparate, de patiserie, biscuiti si alte alimente procesate. Marind consumul de grasimi trans cu doar 2% crestem riscul de a face boli de inima cu 30%, potrivit dr. Marilyn Glenville, specialista britanica in sanatate si nutritie, membra a Societatii Regale de Medicina. Aceasta recomanda marirea aportului de peste gras, nuci, seminte si uleiuri, deoarece acestea sunt surse bune de acizi grasi esentiali care au un rol important in preventia bolilor de inima. Uleiurile de peste omega-3 sunt importante nu doar pentru ca previn coagularea sangelui, ci ajuta si la diminuarea nivelurilor de colesterol rau – LDL. Antioxidantii care se gasesc in fructele si legumele colorate intens reduc riscul de afectiuni cardiace prin faptul ca lupta impotriva radicalilor liberi care distrug celulele din corp.

Grasimile saturate, cele care devin solide la temperatura camerei, cresc nivelul de colestrol si, consumate in exces,  determina aparitia arterosclerozei; ele formeaza placi de grasime ce se depun pe artere, ingreunand circulatia sangelui si crescand considerabil riscul de boli de inima. De asemenea, un consum mare de grasimi saturate a fost pus in legatura de specialistii de la Universitatea din Melbourne cu aparitia depresiei si a fluctuatilor emotionale la femei. Totusi, este apoape imposibil sa eliminam complet aceste grasimi saturate din alimentatia noastra… motiv pentru care ar trebui macar sa incercam sa nu depasim limitele recomandate: aportul de grasimi saturate nu ar trebui sa depaseasca 7% – 10% din caloriile consumate intr-o zi , ideal fiind in jur de 15 g de grasimi saturale la o dieta de 2000 de calorii pe zi. Exista cateva metode simple prin care poti micsora aportul de grasimi saturate, marindu-l pe cel de grasimi sanatoase: inlocuieste uleiul de floarea soarelui sau untul cu uleiul de masline, rontaie in loc de chipsuri, fistic, nuci sau migdale si consuma peste de 2- 3 ori pe saptamana, in loc de carne grasa.

sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

inima sanatoasa dieta fumat grasimi saturate trans
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2662 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020527 (s)