News Flash:

De ce este postul un obicei bun pentru sanatate

26 Aprilie 2019
209 Vizualizari | 0 Comentarii

Postul este o adevarata binecuvantare pentru organismul bombardat zilnic de atatea substante daunatoare! Practicat din vremuri stravechi, obiceiul de a te abtine de la a consuma alimente provenite de la animale este intalnit in prezent in aproape toate religiile din lume si la mai toate popoarele. Iata ce efect are postul asupra sanatatii.

O sa spuneti ca, daca suntem privati de mancarea preferata (fripturi, branzeturi, omleta de dimineata, laptele la cafea etc.), dispozitia ne este afectata intreaga zi. Ei bine, oamenii de stiinta tin sa ne contrazica! Dupa efectuarea unui studiu, cercetatorii de la Universitatea Benedictina au ajuns la concluzia ca starea de spirit ni se imbunatateste cand scoatem carnea din meniu. Explicatia? Alimentele de origine animala contin o substanta, acidul arahidonic, care afecteaza buna dispozitie. Asadar, cu cat mai putin acid arahidonic asimilat, cu atat mai fericiti suntem! In plus, Institutul de Cercetari Medicale din Croatia a ajuns la concluzia ca aceia care nu consuma produse de origine animala, vegetarienii de pilda, sunt mult mai putin afectati de nevroze, noteaza femeia.ro.

O dieta bogata in legume, preferata de obicei in timpul postului, tine diabetul la distanta. Facultatea de Medicina George Washington confirma ca diabeticii care renunta la carne si lactate tin boala in frau mult mai bine decat cei care sunt diagnosticati cu aceasta afectiune, dar mananca de toate. O alta concluzie la care au ajuns oamenii de stiinta in urma studiilor efectuate este ca persoanele sanatoase care consuma legume si fructe din plin au un risc mult mai scazut de diabet decat cei care prefera carnea in defavoarea vegetalelor.    

Preparatele care contin o cantitate insemnata de legume au in componenta numerosi antioxidanti – niste molecule care pot reduc distrugerile pe care stresul oxidativ il are asupra organismului, printre care se numara si ateroscleroza. Ea e favorizata de depunerea grasimilor pe artere, care duce la infundarea arterelor si declansarea in ultima instanta a infarctului miocardic. Reducand sau chiar renuntand la consumul de grasimi nesanatoase, diminuam si riscul de a dezvolta afectiuni cardiovasculare cu potential fatal.

Desigur, daca mancam zi de zi cartofi prajiti, nu putem avea pretentia ca ne hranim sanatos, cu toate ca respectam regula de aur a postului alimentar – aceea de a nu consuma produse de origine animala. Cum menirea postului este tocmai cumpatarea, retinerea de la alimente care oricum pun la incercare sistemul digestiv si, de fapt, intregul organism, recomandam o alternativa cat se poate de sanatoasa si, de ce nu, gustoasa: preparatele din legume. Ele nu faciliteaza kilogramele in plus/ obezitatea, asa cum o face un consum crescut de grasimi animale. In plus, dieta plina de verdeturi nu ne expune riscului crescut de accident vascular cerebral (AVC). 

Dupa o perioada de post, in care renuntam la carne si alte produse de origine animala, deci si la grasimi animale, nivelul colesterolului scade in acelasi timp cu indicele de grasime corporala. Ideal ar fi sa mentinem dieta bogata in legume si fructe cat mai mult, nu numai pe timpul postului, insa chiar si astfel efectele benefice nu trec neobservate.

Unii oameni sunt de parere ca restrictionarile alimentare, mai ales cele practicate in timpul postului, ameninta sanatatea, in sensul ca ne lipsesc de nutrientii esentiali functionarii optime a organismului. Nimic mai fals! Un meniu zilnic din care sa nu lipseasca legumele, fructele, semintele, nucile si cerealele poate suplini foarte bine lipsa carnii. Nu zice nimeni sa renunti definitiv la toate produsele de origine animala, insa o pauza este bine-venita. O alta prejudecata este ca, daca nu mancam carne, nu simtim senzatia de satietate dupa masa. Fals din nou! Ganditi-va la vegetarieni sau chiar la vegani, care practica stilul de viata sanatos bazat pe consumul de verdeturi intreaga lor viata: ei nu sunt deloc infometati. Secretul este ca acest „post“ prelungit al lor este tinut asa cum se cuvine, echilibrand alimentele consumate, astfel incat corpul sa preia tot ce-i este necesar. Pana la urma, exista si atleti care au renuntat la alimentele provenite de la animale si sunt capabili de mari performante sportive. E.R.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

post negru dieta slabire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1516 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021590 (s)