News Flash:

Combate insomnia prin dieta. Vezi 10 alimente-somnifere

28 Martie 2011
4540 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentele care induc somnolenta contin magneziu, calciu si triptofan. Daca magneziul si calciul induc starea de somnolenta, relaxand nervii si muschii, triptofanul este una dintre substantele care inunda creierul, inainte ca somnul sa se instaleze. Iata cateva alimente-somnifer

1. Salata verde
Are o reputatie foarte buna impotriva insomniei. Acest lucru se datoreaza unor substante cu structura similara opioidelor care sunt prezente in salata. Asadar, salata verde ar trebui sa faca parte constant din cina zilnica alaturi de legumele cu frunze verzi, alune si peste. Toate aceste alimente contin vitamina B3 sau niacina, care este implicata in sinteza serotoninei si promoveaza un somn sanatos. 

2. Fulgii de ovaz 
Declanseaza cresterea nivelului de glucoza din sange si contin melatonina, substanta care relaxeaza corpul si induce o stare de somnolenta.

3. Lapte
Un pahar cu lapte contine o cantitate apreciabila de calciu, care iti va da o stare de somnolenta (asta daca nu ai intoleranta la lactoza). 

4. Migdale
Daca vei consuma cateva migdale, vei simti cum incet creierul intra intr-o stare de somnolenta. Nutritionistii ne anunta ca migdalele contin magneziu si triptofan, unul dintre cei 8 aminoacizi esentiali pentru organism.

5. Carnea de curcan
Nu e deloc o coincidenta ca dupa o masa festiva, cand s-a servit curcan, mai toti mesenii casca in dosul servetului. Si asta pentru ca acesta carne este bogata in triptofan. 

Alimentele iti pot alunga somnul. Vezi de ce trebuie sa te feresti, daca vrei sa nu ai o noapte alba 

6. Mierea 
Contine glucoza, care transmite creierului informatia de a inhiba o substanta de origine cerebrala, orexina, care regleaza somnul si stimuleaza apetitul.

7. Seminte de susan
Semintele de susan sunt bogate in triptofan. Nu e nevoie decat de o mana de seminte pentru un somn linistitor. 

8. Banane
Continutul de magneziu si potasiu din banana relaxeaza muschii si nervii. De asemenea, vitamina B6 din acest fruct converteste triptofanul in serotonina, favorizand destinderea organismului.

9. Cirese
Acestea sunt bogate in melatonina, asa ca somnul ti-e garantat. 

10. Condimente si verdeturi
Persoanele care sufera de insomnie trebuie sa consume cat mai mult patrunjel, marar, leustean, telina, tarhon, menta, busuioc, ceapa, usturoi, ghimbir, hrean, cimbru, boabe de mustar, coriandru sau scortisoara.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente-somnifer salata verde lapte migdale mierea banane cirese
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1520 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013702 (s)