News Flash:

Combate astenia de primavara prin dieta

28 Martie 2011
2322 Vizualizari | 0 Comentarii

Astenia de primvara se traduce prin oboseala, somnolenta, iritare si melancolie sau chiar lipsa chefului de viata. Pentru a preveni toate aceste simptome si a scapa de astenia de primavara, este important sa-ti adaptezi alimentatia si sa adopti cateva obiceuri sanatoase. Iata cum poti combate astenia prin dieta:

1. Mareste consumul de vitamina C
Potrivit specialistului in nutritie, prof. dr. Gheorghe Mencincicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, printre cele mai bune surse de vitamina C sunt: macesele, catina, ardeii iuti, coacazele negre, urzica, patrunjelul, kiwi si varza de Bruxelles.

2. Consuma cereale integrale
Le puteti consuma dupa preferinte si in alternanta: grau germinat, secara, ovaz. Trebuie sa gasiti modalitatea cea mai gustoasa pentru a le consuma. De exemplu, la micul dejun puteti minca fulgi de ovaz inmuiati sau fierti in lapte (cu o lingurita de unt pentru cei mai gurmanzi) si indulciti cu putina miere.

3. Mai putine grasimi, mai multe legume si fructe proaspete
Dintre legume mancati frecvent morcovi, telina, hrean, varza, praz, ciuperci, spanac, ceapa, usturoi si patrunjel. Dintre fructe, consumati cu prioritate portocale, lamii (sub forma de suc pentru asezonarea salatelor), nuci, mere (cel putin un mar pe zi in momentul care va convine cel mai bine).

4. Alege alimente bogate in magneziu si fier
Cele mai bune surse de magneziu sunt: sfecla, spanacul, caisele uscate, fasolea alba si rosie fiarta, porumbul fiert, broccoli, papadie cruda, cartofii copti, nucile, semintele de floarea-soarelui, migdalele, smochinele uscate, curmalele uscate, prunele uscate, banane.

Alimente care au un continut ridicat de fier: carne, organe, faina fortifiata cu fier si derivatele sale, oua, chimen, oregano, foi de dafin, scortisoara, piper negru, boia de ardei, ciuperci, cafea boabe crude, germeni de grau.

5. Consuma miere si ceai verde  
Mierea de salcam este cea ma indicate. Poate fi consumata pe tartine de paine prajita, la micul dejun, sau puteti bea diferite bauturi indulcite cu miere. Ceaiul verde imbunatateste nivelul de energie si te mentine in forma pe parcursul zilei. 

6. Infuziile de plante te scapa de oboseala
Persoanele obosite, nervoase isi pot ameliora starea de sanatate utilizind oricare dintre urmatoarele remedii: infuzia din busuioc, din frunze de nuc (20 de grame la un litru de apa), din flori de coada soricelului sau cimbrisor. Pentru o cura eficace, se recomanda ingerarea zilnica a unui litru din oricare dintre aceste infuzii, timp de 1-2 saptamini.

7. Miscarea in aer liber face minuni
Daca poti, incepe-ti dimineata cu o plimbare sau o alergare usoara in parc. In cazul in care serviciul nu-ti permite sa faci acest lucru, incearca sa faci acest lucru seara. Este binevenita orice activitate care pune sangele in miscare si iti face placere. Alege inotul, dansul, exercitiile efectuate la sala de fitness, orice.

Alte remedii naturiste care combat astenia
Urmatoarele substante va redau rapid energia si va imbunatatesc tonusul, daca le consumati timp de 6 saptamani: 

- ginseng: sub forma de pudra foarte fina ambalata in capsule astfel incat sa se administreze cite 3 grame pe zi in primele doua saptamani, apoi 2 grame timp de patru saptamani.

- polen: cate doua linguri de granule diluate intr-un pahar cu apa sau suc de fructe proaspat, indulcit cu o lingurita de miere de salcam; se iau dimineata inainte de micul dejun.
Polenul actioneaza la nivelul neuropsihic prin stimularea bunei dispozitii si, de asemenea, creste capacitatea intelectuala. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1638 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014161 (s)