News Flash:

Combate acneea de pe fata cu o dieta echilibrata

19 Martie 2013
1317 Vizualizari | 0 Comentarii

Acneea se manifesta din pricina ca porii pielii se infunda. Sub piele se acumuleaza astfel substanta grasa, numita sebum, care alimenteaza bacteriile. Din bacterii se nasc inflamatii si formatiuni numite comedoame. Mai bine sa nu fim afectati de acnee si sa nu stim nimic despre ea decat sa fim afectati si sa stim totul... Totusi, exista studii medicale potrivit carora alimentatia duce la formarea comedoamelor.

Ce mancam ca sa tratam acneea
In fiecare zi, in special in prima parte a ei, trebuie sa consumam fibre. Incepem cu 30-40 de grame si crestem cantitatea usor si constant. Fibrele elimina toxinele din organism pana sa penetreze pielea. Ele se impart in doua: fibre solubile, care dau senzatia ca esti satul, si insolubile, care pun la lucru aparatul digestiv. Din prima categorie – adica bune inclusiv pentru slabit, daca va intereseaza – fac parte fasolea, mazarea si fructele. Fibrele insolubile sunt celelalte legume si cerealele integrale.

Fructele cele mai bogate in fibre sunt merele, pe care nu le vom curata de coaja, portocalele (lor nu le putem consuma coaja), capsunile si perele.
Ca desert sau ceva de rontait cand avem pofta: floricele de porumb, biscuiti din cereale integrale, nuci, stafide, alte fructe uscate. Prajituri putem face folosind faina de ovaz. Tarte cu fructe, de exemplu.
Am vorbit de cereale integrale. In primul rand, vom opta pentru painea produsa din ele. Altele sunt: fulgii de ovaz si orz, secara, meiul, graul integral. Cerealele integrale sunt bune si pentru silueta, recomandate in cam orice cura de slabire. Consumate chiar si in portii mici, alunga repede foamea.
Ciupercile contin zinc, iar zincul combate acneea.
Ouale fierte si carnea slaba, la gratar, coapta sau fiarta. Din orice fel de legume preparam salate, le fierbem sau le coacem la cuptor, drept garnitura. Supele si ciorbele, daca nu sunt grase, se incadreaza de minune in regim.
Fibrele sunt niste sugative pentru apa din organism. Vom bea 1,5-2 l de apa zilnic.
Acizii grasi cu nume de naveta spatiala, Omega 3, sunt obligatorii pentru un ten sanatos. Asta inseamna ca trebuie sa consumam ulei sau seminte de in, dovleac, susan, in uleiul de soia si de alge, in nuci.
Pestele e si el bogat in Omega 3, mai ales somonul, macroul, sardinele, tonul, heringul.

Ce nu mancam ca sa tratam acneea
Painea alba si pastele, deoarece contin carbohidrati rafinati.
Grasimile ridica productia de hormoni, care agraveaza acneea.
Evitam mancarurile prajite.
Evitam sarea iodata, iodul alimenteaza acneea.
Taiem de pe lista bomboanele, produsele de patiserie si sucurile acidulate – contin glucide prelucrate si cresc nivelul insulinei.
Mai taiem si lactatele grase si arahidele.

Pastile si suplimente alimentare
Precum se vede, supliciile culinare nu au darul sa ne ingrozeasca. Avem grija sa cumparam paine integrala si sare fara iod. In rest, nu prajim, nu mancam gras, fara dulciuri si sucuri acidulate... Oricum, o dieta recomandata oricand pentru sanatate, pentru silueta. Avem la dispozitie si o seama de produse exotice, pe care mamele noastre nu le-au avut: fasole mexicana, linte, capere, cuscus. Pe langa alimente, recomandate sunt vitaminele A si B6, precum si niste suplimente extrase din tabelul lu Mendeleev: de seleniu, zinc si crom.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

acneea substanta grasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2014 (s) | 23 queries | Mysql time :0.057357 (s)