Codul genetic al cancerului de prostate a fost descifrat

12 Februarie 2011

Oamenii de stiinta de la Harvard Medical School au decodat secretele genetice ale tumorilor de prostata, forma de cancer cea mai des intalnita la barbati.

Descoperirea ar putea genera dezvoltarea unui tratament pentru aceasta maladie grava, care de cele mai multe ori este letala. Pacientii au posibilitatea sa primeasca propria lor schema de mutatii, adica o cartografiere a mutaţiilor exacte care stau la baza bolii si sa primeasca prescriptii precise.

5 sfaturi care te ajuta sa tii la distanta cancerul de prostata

Cercetatorii americani au decodat ADN-ul tumorilor maligne la prostata gasite la sapte pacienti, prin compararea secvenţelor genetice cu cele din tesutul sanatos, pentru a identifica defectele care provoaca aceasta maladie. Fiecare tumoare a continut pana la 5.900 de defecte in ADN, si, desi acest numar pare impresionant, este cu mult mai mic decat in cazul cancerului pulmonar sau de piele.

Medicamentele care vizează unele dintre aceste gene sunt deja in curs de dezvoltare si ar putea oferi o noua sansa pentru bolnavii de cancer de prostata. Studiul, care a aparut in revista Nature, este primul de acest gen care dezvaluie planul genetic complet al cancerului de prostata. Dr. Levi Garraway a menţionat ca „acest genom complet ne arata dovezi despre gene noi ale cancerului de prostata, care probabil ar fi ramas nedescoperite".

In prezent, atunci cand pacienţii sunt diagnosticaţi cu cancer de prostata, medicilor le este dificil sa determine daca boala va avansa rapid si daca necesita un tratament agresiv, sau daca este vorba de o tumoare care are o crestere latenta, care necesita o alta abordare, fapt pentru care cei mai mulţi bărbaţi sunt supuşi la interventii chirurgicale si radioterapie inutile.