News Flash:

Cinci solutii ani-imbatranire

31 Decembrie 2013
1941 Vizualizari | 0 Comentarii
Organismul imbatraneste mai greu daca te obisnuiesti sa petreci mult timp in aer liber, sa faci sport si sa te hranesti cu alimente de calitate inca din copilarie. Foarte important este si sa nu fumezi, sa-ti dezvolti mereu abilitati noi si sa te odihnesti bine noaptea. Toate acestea te pregatesc pentru o viata lunga si sanatoasa, spune medicul olandez Erik Richter, specialist in medicina antiaging si unul dintre principalii creatori de antioxidanti din lume.
1 Lupta cu genele. Medicul ii contrazice pe cei care spun ca genele joaca rolul cel mai important in procesul de imbatranire. El te sfatuieste sa nu dai vina numai pe genetica, daca ajungi sa imbatranesti inainte de vreme. „Chiar daca aveti gene rele, important este sa nu le ajutati sa se exprime“, spune Erik Richter.
2 Hraneste-te cu grasimi bune. Un aliat important in lupta contra imbatranirii premature este alimentatia. Este bine ca aceasta sa fie sanatoasa si echilibrata inca din copilarie. „Cei bine hraniti inca din copilarie beneficiaza de asta tot restul vietii“, spune doctorul olandez. El le recomanda parintilor sa dea copiilor grasimi bune, cum sunt cele din peste. Studiile au aratat ca micutii hraniti cu grasimi sanatoase au abilitati motorii mai bune, au un vocabular mai bogat si, in general, un IQ mai ridicat decat cei care nu consuma astfel de lipide. „Daca alimentatia devine de calitate, se cunosc beneficiile inca din prima luna de la schimbare“, mai spune doctorul.
3 Consuma curry si ciocolata neagra. Condimentele trebuie sa faca si ele parte din alimentatia impotriva imbatranirii. Cand gatesti carne de pui, de exemplu, o poti condimenta cu un antioxidant puternic, cum este curry. Acesta contine polifenoli, substante care protejeaza creierul.
Dintre dulciuri, medicul recomanda ciocolata neagra. „Feriti-va in schimb de cea alba. Chiar face rau“, avertizeaza acesta.
Doctorul olandez este de parere ca oamenii trebuie invatati sa savureze mancarea si sa consume alimente mai putine, dar mai de calitate. „Nu mancati cartofi prajiti si nici mancare incalzita la microunde“, a subliniat el.
4 Ia suplimente cu antioxidanti cand esti stresat. In tarile dezvoltate din Europa, cum sunt Marea Britanie, Olanda, Franta, se pune tot mai mare pret pe consumul de antioxidanti. Oamenii iau suplimente in special in perioadele de stres sau atunci cand calatoresc si le este mai greu sa se hraneasca natural. Specialistii spun ca nu este obligatoriu sa fie luate zilnic astfel de suplimente: „Adaptati-le in functie de stilul de viata pe care il aveti in diferite perioade“, recomanda medicul Erik Richter.
5 Fa miscare zilnic si stai la soare. Miscarea in aer liber este vitala pentru sanatate. Chiar daca ai o slujba solicitanta, trebui sa te straduiesti sa stai macar 15 minute pe zi in lumina naturala, de preferat la soare. „Acesta o sa va ajute sa sintetizati vitamina D. Chiar daca recomandarea generala este de cinci micrograme de vitamina D pe zi, nu este rau ca aceasta cantitate sa fie de zece ori mai mare“, e de parere doctorul. El te sfatuieste sa faci zilnic miscare. Creierul nu se dezvolta doar prin citit, ci si prin sport.
STRATEGII
Nu dormi langa aparatura electronica
> Somnul mentine organismul tanar, asa ca e bine sa pui mare pret pe odihna. Dormi intr-o camera complet intunecata si cat mai linistita. Daca e intuneric, creierul produce mai usor melatonina, adica hormonul somnului;
> Acolo unde dormi, este bine sa nu existe aparatura electronica;
> Incearca sa fii cat mai natural, nu pune cosmetice pe piele in exces si nu-ti vopsi parul;
> Chimicalele pe care le contin fardurile si vopselele schimba balanta hormonala si imbatranesc prematur organismul. (sursa: doctorulzilei.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aer liber sport alimente antioxidanti strategii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1443 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014232 (s)