News Flash:

Cinci obiceiuri neasteptate care ne pot strica somnul

1 Ianuarie 2014
939 Vizualizari | 0 Comentarii
Chiar daca poate parea simplu la prima vedere, pastrarea unui somn odihnitor necesita mai multa atentie din partea noastra decat am crede. Cele opt ore de somn, care pentru unii pot fi mai multe sau chiar mai putine, sunt vitale pentru mentinerea sanatatii noastre.
Totusi, unele persoane se pot confrunta cu tulburari ale somnului, insa nu de fiecare data acestea au la baza o problema serioasa de sanatate, ci pur si simplu obiceiuri care ne indeparteaza de lumea viselor.
1. Alimentatia incoerenta 
Jurnalistii de la Huffington Post scriu ca pentru a avea un somn odihnitor o prima regula ar fi sa ne pastram mesele la ore regulate. Studiile arata ca obiceiurile alimentare incoerente ne pot afecta somnul. Daca dorim sa mancam cina mai tarziu nu este o problema, atata timp cat facem din acest lucru un obicei. 
2. Mirosul mentolat al pastei de dinti 
Doarece nu va putem recomanda sa renuntati sa va spalati pe dinti inainte de culcare, o masura mai eficienta pentru a scapa de mirosul mentolat ar fi sa incercati noi tipuri de paste de dinti. Cercetarile sugereaza ca mirosul de menta stimuleaza creierul, ceea ce ne face sa ramanem treji. Alte arome ale pastei de dinti v-ar putea ajuta sa va recapatati somnul odihnitor. 
3. Cititul inaintea somnului 
Desi inainte de culcare multi dintre noi reusesc sa aiba un minim ragaz pentru a citi cartea preferata, activitatea cerebrala intensa inaintea somnului ne poate face sa avem un somn de calitate slaba. 
4. Fumatul 
Chiar si o singura tigara fumata seara, cu gandul ca ne-ar putea calma pentru somn, are un efect invers pentru odihna noastra. Pe langa senzatia de calmare, nicotina are capacitatea de a stimula organismul si de-al face in consecinta sa adoarma mai greu.
5. Aroma de lamaie 
Ceaiul cu lamaie poate fi deseori o alternativa foarte buna la cafea, mai ales dupa cina. Insa chiar si asa, mirosul de lamaie (sau de alte citrice) are capacitatea de a stimula activitatea creierului si de a creste nivelul de energie. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn odihnitor 4 fumatul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1918 (s) | 34 queries | Mysql time :0.052538 (s)