Cercetatorii au descoperit o medoda de a face neuroni din celulele pielii

27 Mai 2011
1943 Vizualizari | 0 Comentarii

Oamenii de stiinta de la Universitatea Stanford au descoperit metoda prin care pot transforma celulele pielii in neuroni functionali, gata de „transplantat" in creier.

Cercetatorii americani s-au folosit de virusuri modificate genetic pentru a introduce in celulele pielii „cititoare" de ADN, cu rol in stocarea unor proteine specifice pielii.

Inserarea acestor cititoare a avut ca efect transformarea unor celule ale pielii in neuroni.Se confirma astfel studiile anterioare efectuate pe soareci, potrivit bbc.co.uk.

Fata de alte incercari, celulele pielii nu au mai fost transformate intai in celule stem. „Stiam ca este posibil sa schimbi niste celule specializate in celule stem, dar faptul ca anumite celule specializate pot lua o cu totul alta directie, acesta este intr-adevar o surpriza", a declarat Marius Wernig, autorul studiului.

Descoperirea deschide calea unor metode de tratament inovative: celulele pielii unei persoane care sufera de o afectiune neurologica ar putea fi transformate in laborator. Un astfel de transplant de neuroni ar face posibila vindecarea unor boli incurabile.

celulele pielii neuroni