News Flash:

Cele mai sanatoase vitamine in functie de obiceiurile proaste pe care le-ai deprins

7 Ianuarie 2013
1390 Vizualizari | 0 Comentarii

Legumele verzi reprezinta o importanta sursa de vitamine si minerale. Aportul zilnic de vitamina A si K este deseori asigurat de legume precum spanacul, mai toate legumele verzi continand si antioxidanti. Daca, totusi, nu iti surade ideea de a manca o portie de broccoli pe zi sau de a include in dieta ta si ceva patrunjel, varza de Bruxelles sau mazare, afla ca le poti inlocui cu suplimentele alimentare. Expertii spun ca, in acest caz, ar fi bine sa optezi pentru multivitamine care sa contina neaparat vitamina A, vitamina B6 si B12.

Nu iti plac deloc legumele - Daca nu iti plac deloc legumele, indiferent de culoare, forma sau nutrientii continuti, fie ca e vorba de minerale, vitamine etc., atunci ai intr-adevar o problema. Asta, avand in vedere ca se recomanda aproximativ 9 portii de fructe si legume pe zi. Bineinteles, prea putini respecta aceasta indicatie, insa lipsa totala a legumelor in meniul tau va duce la importante carente de vitamine si minerale.

Alternativa oferita de specialisti ar fi consumul unor suplimente de fibre si a unor multivitamine. Joanne Lupton, nutritionist la Universitatea Texas A&M, sustine ca, decat deloc, vitaminele reprezinta totusi o solutie. Nu uita, insa, ca ele nu pot inlocui la nesfarsit fructele si legumele, asa ca ar fi bine sa te imprietenesti cu cateva dintre ele.

Ridicarile de greutati au rolul lor in cadrul antrenamentului sportiv. Acest tip de miscare creste rezistenta sistemului osos, prevenind aparitia osteoporozei. Tot pentru sanatatea oaselor, foarte importante sunt si calciul si vitamina D. Din pacate, absorbtia acestor doua substante din surse naturale nu este suficienta pentru doza zilnica recomandata.

Momentan, cercetatorii intreprind diverse studii pentru a vedea in ce masura si in ce doze suplimentele alimentare pot fi toxice pentru organism. Pentru a te feri de complicatii, afla ca doza recomandata de vitamina D pana la 70 ani este 600 UI zilnic, iar dupa 70 de ani, 800 UI zilnic. Intrucat studiile nu sunt inca definitivate, nu te ingrijora nici daca tinzi, uneori, sa cresti aceasta doza.

De asemenea, pe langa calciu si vitamina D, tot pentru sistemul osos ar fi bine sa iei si vitamina K, vitamina care se gaseste in alimente ca broccoli, conopida, varza de Bruxelles si salata.

Nu faci deloc sport - Desi cunosti toate beneficiile practicarii unui sport, nimeni nu a reusit sa te convinga pana acum sa faci si tu miscare fizica, regulata. Ei bine, se pare ca vitamina E iti vine in ajutor, intrucat aceasta iti ofera aproximativ aceeasi protectie impotriva radicalilor liberi. Bineinteles, combinatia sport si vitamina E ar fi fost cea ideala, dar, decat nimic, mai bine asigura-ti necesarul de 200 IU de vitamina E pe zi.

Nu iti plac produsele lactate - Branza, laptele, iaurtul, toate sunt surse importante de calciu. Daca nu le consumi in mod regulat, ar fi bine sa iei suplimente cu calciu. Aproximativ 1000-1200 mg de calciu pe zi vor contribui la rezistenta sistemului osos.

Pe langa acestea, incearca totusi sa iti asiguri aportul de calciu din alte alimente, cum ar fi, de exemplu, sucul de portocale. Produsele lactate contin riboflavina (vitamina B2), o vitamina pe care o poti asimila si din carne slaba, oua sau migdale.

Consumi regulat alcool? - Cercetatorii au corelat consumul a mai mult de 30ml de alcool pe zi cu nivelurile ridicate de homocisteina, un aminoacid care creste riscul declansarii afectiunilor cardiace. Asadar, ar fi bine sa-ti protejezi inima cu acid folic, vitamina B6, B12, vitamina C si vitamina E.

Iti place sa ai pielea bronzata

Expunerea la soare ajuta la fixarea calciului in oase, dar ne poate afecta si negativ. Daca iti doresti cu orice pret o piele bronzata, nu uita ca arsurile solare cauzeaza aparitia cancerului de piele. Asadar, nu te expune repetat si la intervalele orare de risc. In plus, opteaza pentru o dieta bogata in vitaminele C, E si A.

Un studiu francez, realizat cu 25 de voluntari, a aratat ca suplimentele zilnice cu diversi antioxidanti (vitamina E, seleniu, betacaroten), prescrise timp de 7 saptamani, scad riscul arsurilor solare.

Esti fanul numarul 1 al cafelei si al bauturilor carbogazoase

O cafea, doua pe zi se incadreza in limita acceptabilului, insa nu trai doar pentru a bea cafea. Pe langa o nervozitate excesiva, te vei trezi si cu valori mari de homocisteina, aminoacidul ce creste riscul bolilor cardiovasculare.

In timp ce incerci sa reduci numarul cafelelor si al bauturilor carbogazoase, expertii spun ca nu ar strica sa iei si suplimente alimentare cu acid folic si complexul de vitamine B.

Fumator?

Fie ca esti un fumator inrait, fie ca traiesti intr-un mediu in care se fumeaza mult, sanatatea iti va fi oricum pusa in pericol. Specialistii spun ca fumatorii pasivi sau activi au nevoie de mai multa vitamina C.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

legumele verzi antioxidanti multivitamine produsele lactate fumator
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1631 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017371 (s)