News Flash:

Cele mai sanatoase combinatii alimentare

17 Noiembrie 2016
585 Vizualizari | 0 Comentarii
Exista anumite alimente pe care este bine sa le consumi impreuna cu altele pentru a obtine cele mai bune combinatii alimentare. Prin asocierea corecta a alimentelor, valoarea lor nutritionala creste si organismul tau va beneficia de o doza mai ridicata de minerale si vitamine. Daca pana acum nu stiai ca ficateii sunt mult mai sanatosi atunci cand sunt combinati cu rosii, acum trebuie sa incerci si aceasta combinatie. De asemenea, mai exista o multime de astfel de combinatii alimentare care transforma mancarea ta intr-un superaliment. 
Iata ce alimente trebuie sa combini ca sa ai o sanatate de fier!
Ficatei cu rosii
Lipsa fierului din organism poate sa genereze o multitudine de efecte negative, cum ar fi oboseala persistenta, un metabolism lent care favorizeaza ingasarea, precum si o serie de probleme care pot sa apara la nivelul inimii. Stim ca ficateii de pui sunt recomandati pentru continutul lor ridicat de fier, insa trebuie sa te asiguri ca adaugi o sursa de vitamina C alaturi de ei, deoarece atunci se realizeaza o absorbtie completa a fierului. Rosiile se numara printre cele mai bune surse de vitamina C pe care le poti combina cu niste ficatei inabusiti cu ceapa.
Avocado cu spanac
Spanacul este considerat un superaliment, datorita continutului sau bogat in vitamina A si luteina. Insa, stiai ca atunci cand il combini cu grasimile sanatoase din avocado efectele spanacului sunt si mai puternice? Combina spanacul cu avocado preparand o salata delicioasa.
Ceai verde cu lamaie
Ceaiul verde este bogat in catechine, antioxidanti foarte puternici, iar prin adaugarea unei felii de lamaie in ceai se intensifica actiunea antioxidantilor. Astfel ca efectul protector al ceaiului verde, care are grija de sistemul imunitar, piele, inima si creier, va fi unul si mai puternic.
Mar cu ciocolata neagra
Quercetina, substanta antiinflamatoare din mere, are un efect benefic asupra inimii. Efectul ei poate sa fie unul si mai puternic atunci cand combini merele cu ciocolata neagra, care are un continut ridicat de antioxidanti. Impreuna, merele si ciocolata neagra au capacitatea de a intari imunitatea, de a preveni infarctul, de a stimula activitatea cerebrala si de a proteja corpul de boli grave precum cancerul. 
Cea mai buna metoda de a le consuma impreuna este aceea de a topi ciocolata neagra intr-un fondue si sa treci cateva felii de mar prin ciocolata.
Terci de ovaz cu suc de portocale
Ambele au un continut mare de fenoli, substante care au rolul de a imbunatati digestia si de a ajuta la eliminarea toxinelor din corp. Astfel ca, dupa ce ai consumat la micul dejun un terci hranitor de ovaz poti sa servesti un pahar cu suc de portocale proaspat stors. O alta solutie ca sa combini aceste alimente este aceea de a-ti prepara un terci de ovaz cu cacao si se tai in el felii de portocala. Gustul de ciocolata cu portocale se va potrivi de minune in aceasta budinca de ovaz.
Patrunjel cu lamaie
Patrunjelul proaspat este o importanta sursa de vitamine si minerale pentru corp. Indeosebi, datorita continutului sau bogat in fier trebuie sa te asiguri ca ai inclus patrunjelul in alimentatia ta zilnica. El merge de minune cu zeama de lamaie, imbunatatind astfel absorbtia vitaminei C care are rolul de a intari sistemul imunitar si de a stimula metabolismul sa arda mai multe grasimi.
Carne de porc cu varza de Bruxelles
Carnea de porc nu este indicata pentru consumul zilnic, din cauza continutul ridicat in grasimi saturate. Insa, specialistii recomanda consumul ei cu moderatie, deoarece ea aduce o cantitate semnificativa de seleniu, un mineral care inhiba dezvoltarea celulelor canceroase. Atunci cand combini friptura de porc cu varza de Bruxelles, asiguri in plus sulforafan, o substanta care face seleniul de 13 ori mai puternic in corp.
Rosii cu ulei de masline
Licopenul din rosii, care se regaseste in cantitati mult mai mari atunci cand acestea sunt gatite, are o multime de efecte benefice pentru corp: protejeaza inima de boli si previne formarea tumorilor canceroase. Absorbtia licopenului este mult imbunatatita atunci cand adaugi o sursa de grasimi sanatoase. Consuma rosiile cu ulei de masline de calitate pentru a avea o sanatate de fier.
Legume cu iaurt
Iaurtul simplu este recomandat in dieta noastra deoarece asigura un tranzit intestinal bun si stimuleaza formarea bacteriilor bune in intestin. El merge de minune combinat cu legume crude (morcovi, telina, castraveti), deoarece acestea au o cantitate mare de fibre care imbunatatesc absorbtia calciului in corp.
sursa: eva.ro

alimente combinatii alimentare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1585 (s) | 34 queries | Mysql time :0.025154 (s)