News Flash:

Cele mai sanatoase cereale pentru micul dejun

6 Februarie 2014
3997 Vizualizari | 0 Comentarii
Numeroase studii au demonstrat ca cerealele integrale, consumate in mod regulat, aduc numeroase beneficii organismului. Dintre acestea cele mai importante sunt: mentinerea glicemiei la un nivel normal, o inima sanatoasa, asigurarea unei bune digestii si mentinerea unei greutati corporale corespunzatoare. 
La prepararea  cerealelor integrale se folosesc boabele intregi, nedecorticate, pastrandu-se astfel intacte toate elementele esentiale. Fiecare parte a bobului are valori nutritive specifice si tocmai aceasta combinatie este eficienta pentru sanatate. 
Cerealele integrale contin multe vitamine (in special complexul de vitamine B) si minerale (fier, magneziu, fosfor si zinc). Au putine grasimi saturate si multe grasimi nesaturate, nu au colesterol si contin antioxidanti. 
O portie de cereale integrale poate asigura prin consumul la micul dejun sau prin consumul la mesele principale de paine integrala, orez integral, germeni de grau si porumb.
Arpacas
Este una dintre cele mai vechi cereale, facand parte din alimentatia omului de mai multe mii de ani
CE NU STIAI DESPRE ARPACAS
In tarile din Asia, cum ar fi Japonia sau Coreea, se consuma chiar si o bautura facuta pe baza de frunze de ceai si boabe de orz. Sub forma de boabe se gaseste mai ales orzul nedecorticat (arpacasul). Orzul perlat a suferit deja mai multe operatii prin care a ramas fara germene si coaja exterioara care e folosita la fabricarea fainii de orz.
Proprietati si principii alimentare
Cerealele integrale sunt recomandate de catre nutritionistii din toata lumea, datorita calitatilor nutritionale deosebite si efectelor benefice asupra sanatatii. Studii epidemiologice au demonstrat ca un consum regulat de cereale integrale scade riscul de boli cardiovasculare, diabet, anumite forme de cancer si obezitate. Aceste efecte benefice se datoreaza fibrelor, antioxidantilor, vitaminelor si mineralelor pe care le contin. Dintre nutrientii pe care ii contine, cei mai importanti sunt: fosfor, magneziu, fier, zinc, cupru, seleniu, vitaminele B1, B3, B6. O portie de arpacas fiert (125 ml/83 g) contine 102 calorii, 1,9 g proteine, 23,4 g glucide, 0,4 g lipide si 2 g fibre alimentare. Cei cu intoleranta la gluten trebuie sa evite consumarea orzului si a derivatelor sale.
Cum se gateste
Indiferent ce reteta prepari, arpacasul se fierbe in proportie de trei cani de apa la o cana de boabe. Se aduce apa la fierbere, se acopera, se reduce focul si se fierbe 90 de minute sau atat cat e necesar pentru a se inmuia si a absorbi toata apa. O data fiert, se poate folosi pentru pregatirea supelor, salatelor, a diverselor tipuri de desert, pilaf, puding, limonada si altele.
Fulgii de ovaz
Fulgii de ovaz sunt folositi de generatii in hrana oamenilor de la tara, pentru continutul mare de nutrienti.
Sunt foarte buni pentru mentinerea nivelului colesterolului la cote normale, scaderea tensiunii arteriale, prevenirea diabetului de tip II si pentru cei care sunt alergici la gluten.
Secara
Fie ca o consumati sub forma de paine de secara sau in cereale de tip musli, cu lapte si iaurt, secara este foarte sanatoasa.
Plina de fibre, minerale si vitamine, secara este buna pentru mentinerea greutatii sau slabit, pentru prevenirea aparitiei pietrelor la vezica biliara, pentru mentinerea glicemiei la un nivel normal si pentru prevenirea aparitiei bolilor cardiovasculare. (sursa: unica.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cerealele integrale inima sanatoasa arpacas secara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2078 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059165 (s)