News Flash:

Cele mai sanatoase alimente de post

16 Martie 2013
2484 Vizualizari | 0 Comentarii
Postul Pastelui, care incepe luni, 18 martie, este binevenit pentru organismul nostru suprasolicitat de consumul crescut de produse de origine animala pe parcursul iernii. Dar conteaza foarte mult ca dieta sa fie alcatuita din alimente care sa ne satisfaca toate nevoile nutritionale, atrag atentia specialistii.
1. Lintea
La iesirea din iarna, organismul inregistreaza o reducere considerabila a nivelului de fier. Oboseala persistenta si dificultatea de a da jos din kilogramele acumulate in sezonul rece pot fi semne ale unei carente de fier. De aceea, este foarte important ca, o data cu venirea primaverii si cu intrarea in Postul Pastelui, sa aducem prin dieta o cantitate importanta de fier in organism. Una dintre sursele importante de fier este lintea. De fapt, aceasta leguminoasa contine de doua ori mai mult fier decat carnea. Totusi, mineralul din compozitia lintei este un tip de fier dificil de asimilat de organism si, de aceea, specialistii recomanda sa asociem intotdeauna lintea cu surse de vitamina C: suc de lamaie, patrunjel, spanac sau varza.
2. Hrisca
Tot din categoria leguminoaselor, specialistii ne recomanda in postul Pastelui hrisca. Aceasta este una dintre cele mai bune surse vegetale de proteine. Hrisca nu doar ca inlocuieste cu succes carnea, dar ofera organismului toate elementele de care are nevoie pentru a trece peste astenia de primavara. „Hrisca este o sursa de proteine cu efecte antidepresive remarcabile, de vitamine din grupul B si de saruri minerale“, precizeaza prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare din Bucuresti, potrivit adevarul.ro.
3. Quinoa
Un tip de cereale mai putin cunoscut, dar care astazi se gaseste in aproape toate hipermarketurile este quinoa. O cereala cu calitati nutritionale exceptionale, potrivit specialistilor, quinoa contine proteine de calitate superioara celor din carne. Si din punctul de vedere al cantitatii de proteine, quinoa depaseste multe tipuri de carne, spun specialistii. De asemenea, quinoa contine cantitati importante de calciu care se asimileaza mai bine in organism decat cel din lapte. Se prepara intr-un mod asemanator orezului, dar timpul de preparare este mai scurt. Se poate pune in cerealele de la micul dejun, se poate combina cu leguminoase, cum sunt fasolea, mazarea si lintea sau se poate pune in salate.
4. Verdeturi
Desigur, unul dintre motivele pentru care cu totii asteptam primavara este bogatia ei de verdeturi. Leurda, urzicile, untisorul, ceapa verde, patrunjelul, spanacul si salata verde ne ofera toate o varietate de vitamine si de minerale dupa care organismul nostru „tanjeste“ la iedin iarna. „Dintre alimentele primaverii, prin efectele lor se remarca papadia (frunzele), care tonifica si detoxifica organismul si este puternic hepatoprotector, sparanghelul, care poate atenua simptomele celor meteosensibili, leurda, urzica, usturoiul si ceapa verde. Toate acestea, in combinatie cu ulei extravirgin de masline autentic, sunt indicate si pentru a tonifia neuronii, sistemul nervos central fiind pus la incercare de tranzitia de la iarna la primavara“, explica prof. dr. Mencinicopschi, in cartea sa „Noua ordine alimentara: Si noi ce mai mancam“.
5. Migdale
Tot pentru mentinerea sanatatii creierului si, in special, pentru combaterea asteniei de primavara, specialistii recomanda ca mai ales in postul Pastelui sa consumam migdale intre mese. „Acestea trebuie sa fie insa neprajite, nesarate, neglazurate“, subliniaza prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Pentru a evita ingrasarea, nu trebuie sa mancam, insa, mai mult de 15-20 de migdale pe zi.
6. Avocado
Multi il considera fruct, tot atat de multi – leguma. Cert este ca avocado este un aliment care nu ar trebui sa lipseasca din dieta de zi cu zi, cu atat mai mult in post. Are in compozitie o cantitate de grasimi asemanatoare celei din unt. Mai exact, 85% din calorii sunt provenite din grasimi. Dar sunt grasimi bune, spre deosebire de cele din unt. De fapt, cele mai multe grasimi din avocado sunt fitosterolii, substante recunoscute pentru efectul lor benefic in combaterea inflamatiilor din corp. De asemenea, avocado contine acizi oleici, care favorizeaza absorbtia substantelor nutritive din alimentele cu care este asociat. Il poti consuma in salate cu rosii, morcovi, spanac si salata verde. In combinatie cu ulei de masline si cu mustar poti face o excelenta maioneza de post si sanatoasa. =
7. Miere 
Pentru a-ti satisface pofta de „ceva dulce“, cea mai recomandata si in general si in special in post este, evident, mierea. Aliment-medicament, „mierea naturala de albine contine peste 280 de compusi. Dintre acestia se remarca glucidele de calitate, macroelementele – potasiul, sodiul, magneziul, fosforul, sulful – si microelementele – fierul, cuprul, siliciul, galiul, vanadiul, beriliul, argintul, zirconiul. Toate acestea sunt esentiale functiilor metabolice ale omului“, completeaza prof. dr. Mencinicopschi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

postul pastelui nevoile nutritionale 1 lintea 2 hrisca 3 quinoa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2206 (s) | 34 queries | Mysql time :0.064385 (s)