News Flash:

Cele mai proaste 7 obiceiuri care duc la ingrasare

11 Martie 2011
3074 Vizualizari | 0 Comentarii

Potrivit unor studii, cel putin 50 de obiceiuri zilnice ne influenteaza greutatea corporala si ne duc pe unul din cele doua drumuri: fie devenim supraponderali, fie ne mentinem supli. Iata care sunt cele mai proaste si comune obiceiuri care duc la ingrasare

1. Pui platoul cu mancare pe masa
Cercetatorii de la Cornell University au evidentiat ca atunci cand oamenii isi pun mancare in farfurie in bucatarie, direct din vasul in care a fost preparata mancarea, mananca cu 35% mai putina mancare decat atunci cand ea este servita pe platou, adusa la masa si pusa permanent in fata ochilor.

Cand exista distanta fizica intre noi si mancarea noastra, spun specialistii, ne gandim mai bine daca ne este inca foame cu adevarat ca sa fie cazul sa ne mai punem o portie in farfurie. Asadar, pune mancare in farfurie membrilor familiei direct din cratita, la bucatarie, fie ca mancati la masa din bucatarie, fie in sufragerie.

 2. Dormi prea mult (sau prea putin)
Cercetatorii de la Wake Forest University care au urmarit timp de 5 ani participantii la studiu afirma ferm faptul ca o schema corecta de somn si odihna este vitala oricarui plan de slabit. Oamenii cu varsta pana in 40 de ani, care au dormit doar 5 ore sau mai putin pe noapte, s-au ingrasat in zona abdomenului de doua ori si jumatate mai mult decat cei care au dormit 7 ore pe noapte, in conditiile unui regim alimentar similar.

Oamenii care nu dorm suficient au tendinta sa manance mai mult si sa foloseasca mai putina energie pentru ca sunt obositi, spune dr Kristen Hairston. La fel patesc si cei care dorm mai mult de 8 ore pe noapte, care devin mai putin activi.

3. Nu faci si altceva cand te uiti la televizor
Prea mult consum de tv este asociat cu cresterea in greutate. Nu trebuie sa renunti de tot sa te uiti la programele tale preferate de televiziune daca acestea iti aduc bucurie, insa poti, in acelasi timp, sa faci si altceva. Poti sa speli vase, arzand 70 de calorii. Poti sa calci rufe. Poti sa faci ceva gimnastica in casa in timp de televizorul merge. Sau curatenie.

Potrivit specialistilor de la Universitatea din Vermont, daca renunti macar la o parte din timpul petrecut in fata televizorului, ai sanse mari sa slabesti. Participantii supraponderali la studiu care au taiat la jumatate orele state in fata emisiunilor preferate, au ars 120 de calorii in plus in acele ore nepetrecute in fata televizorului. „Aproape orice faci, chiar si daca citesti o carte sau o revista, iti foloseste mai multa energie din corp decat privitul la televizor", spune dr. Jennifer J. Otten. 

4. Bei bauturi acidulate
Cercetatorii afirma ca poti masura riscul persoanelor de a deveni obeze dupa cantitatea de bauturi acidulate pe care le consuma pe zi. Daca bei o jumatate de cana de bauturi acidulate pe zi, ai cu 26% mai mari sanse de a creste in greutate fata de o persoana care bea doar apa plata, ceaiuri si sucuri naturale de fructe. Daca bei o cana pe zi, sansele de a acumula kilograme in exces sunt de 30%; la mai mult de 2 cani pe zi, la 47,2%. Potrivit cercetatorilor, in anii 2000, o persoana consuma de 4 ori mai multa bautura acidulata decat in anii '60.

5. Mananci pe nemestecate

Cercetatorii germani au descoperit recent faptul ca imbucaturile mari si mestecatul in graba duc la ingrasare. In studiul facut pe aceasta tema, oamenii care au mestecat mai bine mancarea si au luat inghitituri mici din mancare au consumat cu 52% mai putina mancare decat ceilalti. Motivul: cand tii mancarea in gura mai mult timp si o gusti, transmiti creierului mesajul ca te saturi mai repede decat daca infuleci in graba si cu pofta.

6. Nu mananci suficienta grasime
Cercetatorii de la Universitatea din Alabama ne sfatuiesc sa eliminam o parte din carbohidrati cu produse ce au un continut moderat de grasime. Potrivit acestora, carbohidratii cresc rapid productia de insulina, care apoi scade la fel de repede, lasandu-te cu senzatie acuta de foame. Consecinta: mananci mai mult decat e cazul. Alimentele pe baza de proteine care contin si grasime mentin satietatea mai multa vreme. Mai bine mananci pe painea prajita integrala putin unt decat gem; o bucata de carne decat cartofi; o cana de lapte semidegresat decat o bautura energizanta pentru sportivi.

7. Nu primesti cele mai bune informatii despre nutritie
Daca te inscrii la newslettere ce contin sfaturi si materiale relevante despre mentinerea greutatii sub control si a unei stari psihice bune, vei putea sa scapi mai usor de kilogramele in plus, arata un studiu. Cand cercetatorii din Canada au trimis saptamanal newslettere cu informatii despre diete, alimente sanatoase, exercitii, mentinerea conditiei fizice, la peste 1.000 de adulti care muncesc, s-a constatat ca acestia au inceput sa ia decizii mai inteligente cu privire la alimentatia lor si sa isi imbunatateasca conditia fizica.

Cei ce nu au primit, nu si-au schimbat obiceiurile zilnice. Explicatia consta in faptul ca, o data ce te conectezi la o asemenea sursa de informare, ramai cuplat mintal la acea stare, informatiile iti raman in creier si ele actioneaza latent ulterior in deciziile pe care le iei peste zi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1509 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018087 (s)