News Flash:

Cele mai potrivite exercitii fizice, in functie de varsta

31 Ianuarie 2019
318 Vizualizari | 0 Comentarii
exercitii fizice

Potrivit fizioterapeutului Julie Broderick, profesor asistent la Trinity College Dublin, citat de cnn.com, urmatoarele tipuri de exercitii fizice sunt cele mai indicate in copilarie, la varsta de 20 de ani, la cea de 30 de ani, la 40 de ani, la 50 de ani si peste. Ideea este ca atat timp cat traim trebuie sa ne miscam daca vrem sa ne mentinem functionali.

Copilarie si adolescenta. In copilarie, sportul ajuta la controlul greutatii, la sanatatea oaselor, promoveaza increderea in sine si mentine un tipar sanatos de somn. Se recomanda macar o ora de sport pe zi constand in inot, baschet, volei, fotbal sau alte activitati sportive, in functie de ce-i place celui mic. Obiceiul de a practica un sport a scazut in ultimii zece ani, potrivit sursei mai sus citate, mai ales in randul fetelor. Efectuarea exercitiilor fizice insa imbunatateste perceptia despre sine si ajuta la gestionarea mai buna a stresului si anxietatii. Adolescentii trebuie incurajati sa intre in echipe sportive daca este posibil, iar pentru cei care nu fac parte din astfel de echipe este indicat inotul sau gimnastica.

La 20 de ani. Varsta este una de forma maxima, cand organismul pompeaza cel mai mult oxigen muschilor si cand reflezele sunt cele mai bune. Dupa aceasta varsta cantitatea de oxigen scade cam cu 1% pe an, iar timpul de reactie idem. Veste abuna este ca practicarea exercitiilor fizice incetineste declinul. Constructia unei mase musculare si a unei densitati osoase bune la aceasta varsta sunt de ajutor mai tarziu.  Indicate sunt o varietate de sporturi, inclusiv rugby si canotaj.

La 30 de ani. De cele mai multe ori este varsta carierei si a familiei. Este importanta mentinerea sanatatii cardiovasculare si incetinirea declinului fizic. Daca aveti un job sedentar, aveti grija sa pastrati o postura corecta si sa intrerupeti perioadele lungi de stat pe scaun cu alte activitati de tipul urcatul si coboritul scarilor, folosirea toaletei de la un alt etaj, statul in picioare in timpul convorbirii telefonice sau orice alta miscare efectuata din ora in ora sau la fiecare jumatate de ora, daca este posibil. Alergarea sau mersul pe bicicleta intensifica ritmul cardiac si poate fi practicata (timp de 20 de minute) si in spatii inchise daca afara este vreme rea. Femeile, mai ales cele care au nascut, trebuie sa acorde atentie exercitiilor pelviene – de tipul Kegel – care previn incontinenta urinara. Se recomanda diversificarea programului pentru a-i pastra atractivitatea – drumetie, patinaj, yoga.

La 40 de ani. Cei mai multi ajung sa se ingrase la aceasta varsta. Perseverenta in efectuarea exercitiilor fizice este cea mai buna cale de a optimiza arderea caloriilor acumulate si inversarea pierderii  masei musculare. Mersul la sala devine obligatoriu pentru pierderea in greutate, alergarea alternative cu mersul rapid si exercitii pilates pentru a scaoa de durerile de spate care debuteaza la 40 de ani.

La 50 de ani. Diversele dureri devin cronice si pot aparea boli precum diabetului zaharat de tip 2 sau afectiuni cardiovasculare. Estrogenul se reduce la femeile care intra la menopauza si creste riscul de boli de inima. Este nevoie de exercitii fizice intense de doua ori pe saptamana pentru pastrarea masei musculare, mersul pe jos si alergarea pentru controlul greutatii , precum si exercitii de arte martiale care ajuta la mentinerea echilibrului si a relaxarii.

La 60 de ani. De regula, cele mai multe persoane acumuleaza boli cronice. La aceasta varsta cresete si riscul de a dezvolta diverse tipuri de cancere, Practicarea sportului ajuta la prevenirea cancerului de san, de colon, de stomac si incetineste evolutia diabetului de tip 2 si a bolilor cardiace. Dansul poate fi o forma placuta de a face miscare, la care trebuie adaugat exercitii intense pentru pastrarea flexibilitatii – efectuate de doua ori pe saptamana – precum aerobicul, inotul. Totodata, trebuie mentinute exercitiile care pastreaza sanatatea cardiaca – sprintul, urcatul si coboritul scarilor.

70 de ani si peste. Exercitiile practicate la aceasta varsta sunt destinate prevenirii caderilor si mentinerii functiilor cognitive. Inactivitatea este un risc major de pierdere a mobilitatii care nu se mai poate recupera decat cu foarte mare greutate. Astfel, in loc sa mergeti intr-o vizita inactiva la rude si prieteni, mai bine mergeti cu ei la plimbare. Aceasta abordare va mentine motivati si imbunatateste starea de sanatate mai mult decat exercitiile efectuate de unul singur. Pentru pacientii cu boli cronice este necesar avizul fizioterapeutului pentru efectuarea anumitor exercitii fizice. sursa: adevarul.ro
 

Angajari videochat Iasi

A.M.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

exercitii fizice sport lipsa miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1561 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015310 (s)