News Flash:

Cele mai populare mituri despre slabit

5 Martie 2018
406 Vizualizari | 0 Comentarii

Scaderea in greutate necesita rabdare, timp, perseverenta, insa majoritatea persoanelor care doresc sa slabeasca vor o solutie cu efecte rapide, usor de urmat si daca se poate sa fie si ieftina. De-a lungul timpului au luat nastere tot felul de mituri si reguli in ceea ce priveste slabirea. Iata cateva mituri despre slabit

  1. Nu manca dupa ora 17. Adesea se spune ca daca vrei sa slabesti nu trebuie sa mai mananci dupa ora 17. Mitul are la baza un gram de adevar, acela ca reduce aportul caloric de peste zi, fiindca nu ramane la dispozitie pentru alimentatie decat aproape o jumatate de zi. In esenta insa mitul nu functioneaza pentru persoanele active care se culca tarziu, undeva dupa ora 22:00.  Aceasta pentru ca stomacul secreta suc gastric si are nevoie sa fie umplut cu alimente o data la cateva ore, mai putin in timpul somnului. Daca nu il alimentati, pe langa faptul ca digestia va fi perturbata si secretia insulinica de asemenea (ceea ce va duce indicrect la perturbarea metabolismului lipidic si glucidic), organismul intelege ca trebuie sa “protejeze” caloriile din timpul zilei fiindca spre seara urmeaza o perioada de infometare. Efectul in timp este exact invers: organismul se “leneveste” si incepeti sa luati in greutate.
  2. Nu mai mananci paine. Painea si fainoasele in general au rolul lor benefic in organism, asigurand un aport de glucide bune (alaturi de fructe) precum si de fibre. Ceea ce trebuie invatat insa este tipul fainoaselor pe care trebuie sa le consumati, ele fiind bogate si in vitamine din complexul B, asadar foarte utile creierului si sistemului nervos periferic (principalul “combustibil” al creierului este glucoza, iar vitaminele “preferate" ale acestuia sunt cele din complexul B – asadar expresia “painea prosteste” s-a dovedit a fi un mit). Se recomanda sa consumati numai fainoase integrale si cereale integrale, acestea nu ingrasa, chiar protejeaza impotriva cresterii depozitelor adipoase pentru ca mentin o secretie insulinica sanatoasa.
  3. Infometarea. Te-ai hotarat sa incepi o dieta pentru ca vrei sa scapi de cateva kilograme si te-ai decis sa nu prea mananci? Ori sa urmezi o dieta hipocalorica? Ei bine... n-ai ales tocmai o solutie buna. Organismul are nevoie de patru-cinci mese pe zi, insa mici si cu un continut cat mai mare in cruditati si lactate ori cereale. De asemenea masa de pranz treuie sa fie cea principala din zi, in care mancati gatit, cu carne (de preferat peste, pui, curcan, dar nu porc, oaie etc), ci nu cina cum se intampla in cazul multor persoane. Micul dejun trebuie sa contina cereale, miere, cacao (sau cafea) si lactate, poate si fructe, dar nu foarte acide (cum sunt citricele). Cina trebuie sa fie usoara, cu branzeturi, supe sau garnituri de legume si sa contina portii mici. In restul zilei sunt permise gustari ca fructe, iaurturi, lactate, salate etc. Infometarea insa determina o serie de modificari in lant care perturba grav echilibrul metabolic, astfel incat organismul considera ca este “in criza” de nutrienti si nu face decat sa protejeze prin toate mijloacele depozitele adipoase, ba chiar sa le creasca, astfel de multe ori persoanele in cauza slabesc in faza initiala, ca apoi sa nu mai reuseasca sa elimine niciun kilogram, ba chiar sa ia la loc. Din pacate aceste perturbari metabolice fac ca urmatoarele incercari de slabire prin alte metode sa fie nereusite, fiindca organismul isi recapata greu echilibrul metabolic, uneori chiar in ani de zile. Recurgerea la un regim de hrana sanatos va ramane ca unica solutie.
  4. Renuntarea la grasimi. Aceasta regula este partial adevarata, in sensul ca trebuie renuntat la grasimile nocive ca: produse fast-food, mancare prajita, carne de porc, margarina, frisca, prajituri, inghetata, sosuri din comert, chips-uri, carnati si produse din carne tocata etc. Insa grasimile “bune” trebuie sa existe in alimentatia noastra, asadar uleiurile consumate fara a fi preparate termic (prajite) – de exemplu in salate, chiar si uleiul obisnuit de floarea soarelui este foarte sanatos – carnea de peste, fructele de mare, stridiile, toate acestea contin acizi grasi omega 3 si omega 6 esentiali pentru buna functionare a celulelor. Membrana celulara este aproape in intregime reprezentata de lipide, printre aceastea inserandu-se proteine si glucide cu diferite roluri, insa regenerarea celulara si pastrarea integritatii celulare se realizeaza in primul rand printr-un aport adecvat de grasimi “bune”. Pe de alta parte acesti acizi omega sunt singurii care intiaza mobilizarea grasimilor din depozite (pe princoipiul “cui pe cui se scoate”), fara acestia va fi greu sa “topiti” depozitele grase formate. Asadar grasimile bune sunt esentiale in procesele de slabire.
  5. Nu manca fructe. Fructele contin carbohidrati, insa cel mai mare procent dintre acestia il detine fructoza. Frunctoza nu este folosita ca atare in organism, ea trebuie transformata in ficat in glucoza, proces care consuma energie, adica arde calorii. De aceea se considera ca fructele sunt alimente cu calorii negative, adica organismul consuma mai multe calorii sa le proceseze decat aportul lor caloric. Frcuctele mai contin si vitamine, minerale, antioxidanti si alte substante active importante in reglarea metabolismului, iar cand se restabileste echilibrul sanatatii, organismul elimina excesele (printre care si tesutul adipos) si reface carentele. De aceea fuctele si legumele ar trebui consumate zilnic.

10 mituri despre miscare si slabit

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1653 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027885 (s)