News Flash:

Cele mai grave 5 greseli care iti pun sanatatea in pericol

6 Martie 2018
586 Vizualizari | 0 Comentarii

Din fericire, exista cateva trucuri care te pot ajuta sa castigi aceasta lupta. Iata care sunt cele mai grave 5 greseli pe care le faci si cum poti sa le eviti:

1. Stai prea mult pe scaun

Statul pe scaun ore intregi afecteaza serios sanatatea, si conform unui studiu publicat in revista Annals of Internal Medicine arata ca te poate chiar ucide. Desigur, e un obicei la care nu poti renunta usor, mai ales daca petreci toata ziua la birou sau ai o alta slujba sedentara. Terapistul fizic Jasmine Marcus spune ca telefonul poate fi o solutie. Ea sugereaza setarea memento-urilor la fiecare 30-60 de minute pentru a-ti aminti sa te ridici de pe scaun si sa te deplasezi. Acest lucru nu numai ca este bun pentru sanatatea ta, ci te poate ajuta si mental. De asemenea, poti conveni cu un coleg pentru a va reaminti unul altuia sa luati pauze pentru a va plimba mai des, sau cu un membru al familiei atunci cand esti acasa. 

2. Nu bei suficienta apa

Apa ajuta organismul sa functioneze normal, e vitala pentru reglarea temperaturii corpului, lubrifierea si amortizarea articulatiilor, protejarea maduvei spinarii si a altor tesuturi sensibile, dar si in eliminarea toxinelor din corp. Si, desi stim ca este esentiala pentru o sanatate buna, e greu sa bem suficienta apa in fiecare zi. Courtney Meidenbauer este un dietetician si nutritionist care recomanda pastrarea in permanenta a unei sticle de apa la indemana, astfel incat impactul vizual sa functioneze ca un memento pentru a bea apa. De asemenea, spune ca sticla trebuie sa fie mare, caci reumplerea ei poate fi un impediment in atingerea scopului. 

3. Iti rozi unghiile

Rosul unghiilor e un obicei care se poate dezvolta in copilarie, dar si in adolescenta in unele cazuri. El poate deteriora dintii, poate expune organismul la mai multi germeni decat cei care nu au acest obicei si poate fi stresant din punct de vedere psihologic sau social. Natalie Dattilo e un doctor psiholog care spune ca daca ai acest obicei trebuie sa iti examinezi mai intai factorii declansatori, spre exemplu: o faci cand conduci, cand stai pe telefon sau cand te simti nerabdator? Apoi, ea sugereaza sa incerci ceva nou, cum ar fi guma de mestecat, folosirea unei mingi anti-stres sau sa mananci legume crocante. Acest lucru presupune transformarea unui obicei inconstient intr-unul constient si sa nu renunti cand te simti abatut, invatand sa recunosti cand si unde faci acest lucru si sa faci un efort de a-l inlocui cu altceva. 

4. Mancatul irational

Ai nevoie de hrana pentru a trai desigur, dar daca mananci cand nu iti este foame, risti sa castigi in greutate si sa ai o serie de probleme de sanatate, cum ar fi bolile de inima si diabetul. Karen R. Koenig este expert in psihologie alimentara ?i are cateva sfaturi utile pentru acei oameni care mananca irational. Ea propune sa iti faci o lista cu potentialii factori declansatori, cum ar fi tristetea, plictiseala, stresul, singuratatea, confuzia sau neajutorarea. Daca simti dorinta de a manca, verifica daca ai de-a face cu oricare dintre aceste cazuri si ocupa-te de ele rational in loc sa mananci. De exemplu, daca esti stresat si vrei sa iei o gustare, mai bine ai incerca sa faci fata situatiei intr-un mod sanatos, spre exemplu facand sport. 

5. Nu dormi suficient

Somnul este important pentru sanatatea fizica si mentala, dar multe persoane nu dorm atat cat este necesar. Doctorul Sujay Kansagra, expert in sanatatea somnului, spune ca exista cateva moduri in care poti sa iti imbunatatesti obiceiurile legate de dormit, ceea ce poate duce la o sanatate mai buna. Pentru inceput, renunta la cofeina, chiar si cafeaua bauta de dimineata poate sa perturbe momentul in care trebuie sa dormi. Apoi, tine telefonul cat mai departe de dormitor, vizionarea la TV sau navigarea pe internet inainte de ora culcarii poate intrerupe secretia unui hormon natural de somn numit melatonina, provocand un somn nelinistit. In al treilea rand, evita alcoolul noaptea. Alcoolul te poate ajuta sa adormi, dar el intrerupe, de fapt, somnul adanc si te vei trezi mai devreme decat vrei. 

sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

greseli
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1780 (s) | 34 queries | Mysql time :0.031297 (s)