News Flash:

Cele mai frecvente cauze ale durerilor musculare

10 Ianuarie 2013
1818 Vizualizari | 0 Comentarii

Fibromialgia, posibila cauza a durerilor musculare

O alta cauza poate fi fibromialgia, un sindrom caracterizat printr-o insuficienta irigare a maselor musculare, ceea ce duce la aparitia unui proces inflamator la acest nivel. Inflamatia este prezenta mai ales la persoanele peste 50 de ani, fiind de patru ori mai frecvent intalnita la femei decat la barbati. Se caracterizeaza prin dureri musculare sau mialgii, dureri localizate la nivelul ligamentelor si tendoanelor, dureri de cap (cefalee, sindrom migrenos), insomnie, stare de oboseala permanenta, in special matinala. Durerile musculare mai pot aparea si ca efect secundar al administrarii unor medicamente, precum cele hipotensive, hipolipemiante sau hipocolesterolemiante (pentru scaderea lipidelor sangvine sau a colesterolului).

 Daca durerea musculara este cauzata de suprasolicitarea musculara, se recomanda odihna si repausul maselor musculare suprasolicitate, un dus sau o baie calda si administrarea unui antiinflamator. Orice preparat este indicat, raportat la contraindicatiile pe care fiecare dintre noi le are la administrarea unui antiinflamator. In primele ore dupa efortul muscular intens, daca exista si riscul unei afectiuni a fibrelor musculare, precum intindere sau ruptura musculara, sau a tesuturilor invecinate, precum intinderea unor ligamente, tendoane sau loc de insertie la nivelul segmentului osos, numita entezopatie, se pot aplica comprese cu gheata sau se pot face impachetari cu geluri antiinflamatoare pentru a reduce durerea si inflamatia.

Daca lucrati la birou, evitati aceeasi pozitie timp indelungat,

Daca lucrati la birou, nu stati mult timp in aceeasi pozitie. De asemenea, nu trebuie sa stati cu picioarele incrucisate sau picior peste picior, deoarece este ingreunata circulatia venolimfatica de intoarcere de la nivelul membrelor inferioare. Pentru a evita durerile de spate cauzate de pozitia inadecvata de la birou, este indicat sa sprijiniti picioarele pe o bara sau un suport care sa ridice genunchii la nivelul liniei soldurilor. Ridicati-va la fiecare 2-3 ore si executati cateva miscari de gimnastica, folosind trunchiul, centurile (umeri, solduri) si membrele (coate, genunchi, pumni, glezne si picioare), cateva miscari de gimnastica respiratorie, cat si exercitii de relaxare a ochilor.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fibromialgia durerea musculara suprasolicitarea musculara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1791 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013511 (s)